Ik zit op dit moment met een springprobleem. Ik rijd op een manegepaard dat de ene keer
superveel zin heeft om te springen [op de hindernis afrennen enzo] en de andere keer moet ik haar
echt aanpakken voordat ze eroverheen gaat. Ze springt ook heel vaak voor de hindernis weg waardoor mijn vertrouwen in springen steeds minder word. Dressuur enz. gaat prima. Ook als we om de beurten moeten springen begint het feest pas echt, vorige keer steigerde ze bijna toen ze over een 3 sprong moest. Ik heb zo'n idee dat ze het springen niet leuk vind maarja, laag springen vind ze wel leuk. Ikzelf ook, hoe hoger de hindernissen hoe zenuwachtiger ik word. Soms denk ik, ik doe het gewoon, maar zelfs dan gaat ze nog weigeren. Ik rijd opzich ook nog niet zo heel lang, iets langer dan een jaar nu. Mijn zelfvertrouwen bij springen is totaal weg als ik het alleen moet doen. Als er iemand voor mij rijd wil ze wel springen, zodra ze alleen is wil het gewoon niet meer.
Iemand tips voor mij om mijn zelfvertrouwen in springen terug te krijgen en dat het springen weer leuk word? Ik hoef niet perse hoog te springen maar dat ze ook gewoon een sprongetje doet als ik alleen een keer een hindernis moet nemen.
Ook schieten mijn voeten in galop ver in de beugel, ik wil dit heel graag verhelpen maar weet niet hoe
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet het gewoon even kwijt.
Ik sta open voor tips enzoo
Ik zal het volgende keer proberen,
Gister ging het paardrijden ook goed, wijken in galop enzoo