Rent veel weg, iemand mischien tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_inge_

Rent veel weg, iemand mischien tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 22:13

Hallo,

Ik rij op mijn fjord een meestal gaat dit goed. Maar soms zit er gewoon geen stuur op en rent die gewoon weg en je krijgt hem met geen mogelijkheid terug. Ik probeer te ontspannen en niet aan de teugels te trekken. Na een paar rondje gaat die dan wel slomer en stopt die eindelijk.

Nu denk je heel simpel gewoon veel voltes rijden, maar als die eenmaal is gaan rennen zit er dus echt geen stuur op. Dus dat gaat moeilijk.

Ik rij met enkel gebroken bit, ik zat mischien te denken aan een dubbel gebroken bit? Alleen het probleem is dan dat je op een ander bit rijd en niet het probleem volledig oplost.

Ik doe zelf veel longeren dat die naar me stem gaat luisteren alleen dat lukt nog niet heel erg.

Heeft iemand mischien meer tips, zodat dat rennen minder word? Eerst was het nog erger dus het gaat de goede kant op! Alleen als ik meer tips heb kan ik kijken wat het beste helpt Knipoog

Qimm

Re: Rent veel weg, iemand mischien tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:18

ipv longeren 'ho' aan de hand oefenen, je hebt dan meer inwerking, en dus waarschijnlijk ook meer resultaat! Verder vind ik dat je het best goed aanpakt!

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:22

je aanpak is inderdaad goed. en de tip die hier boven word gegeven ik ook een goeie. Misschien kun je een aantal keer in een longeerbak rijden dan rijd je en constant op de volte en kan tie niet maar zo een sprint recht door trekken.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:50

mn kleine pony doet dit ook bij der huidige ruiter. bij haar is de truc dat je moet leren aanvoelen wanneer ze wil wegrennen, want je moet ze 'pakken' voordat ze gelanceerd is Vork
snap je een beetje wat ik bedoel? als je bij Elly (mn ponietje) een ophouding maakt of met de stem 'neen' zegt op het moment dat ze wil afzetten om weg te sprinten, doet ze het niet... maar een halve seconde te laat en dan krijg je ze inderdaad niet meer gestopt (tot ze bij de paarden is aan de andere kant van de piste Zij zijn groot en ik is klein! )

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 09:48

Bedankt voor de tips Knipoog

Die van aan de hand oefenen ga ik zeker proberen. In een longeerbak heb ik nu ook al 3x gereden en ging goed zonder rennen enzo, maar wil liever gewoon in de normale bak rijden.

@kynshiri, Het moment probeer ik ook aan te voelen. Mijn instructrisse zegt dat ik mij op dat moment moet ontspannen, omdat die er anders vandoor rent. Alleen dat vind ik erg moeilijk. Met mijn stem ga ik proberen meer te doen, alleen dat vind ik erg moeilijk. Omdat ik altijd maar weinig praat tegen me paard.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:51

Misschien kun je ook onder het rijden oefenen als hij wel braaf is.. Vaak bij een overgang terug of naar het halthouden ook ho erbij zeggen. Heeft bij mijn pony goed gewerkt, alleen als hij ervandoor gaat helpt dat ook niet.