Zomaar in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PONYTwixie

Zomaar in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:54

Hallo,
Mijn pony gaat als we over de cavaletti's gaan altijd als we erover ben plots veel sneller.
Daarom durf ik ook niet springen en heb ik wat schrik voor galop. Weten jullie tips?
Mijn instructeur zegt dat ze na de cavaletti gewoon ietsiepietse sneller gaat, en dat dat nu erg is, maar ik vind van wel hoor!

_Jessica

Re: Zomaar in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:56

Luisteren naar je instructeur..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:57

Op zich is het niet erg, maar is het niet verstandig om eerst aan de galop te werken en daarna met dit soort dingen bezig te gaan? Want hoe los je het nu op als de pony toch aangalloppeert na de balken?

Eerst aan de basis werken, daarna aan de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:59

Ik ben het met fjordnina eens. Ik zou eerst gaan werken aan je galop (bijvoorbeeld aan de longeerlijn, of op een paard dat je echt helemaal vertrouwd) voordat je met de balken aan de slag gaat. Je moet toch weten wat je moet doen als je paard onverwacht aangalloppeerd!

ireikaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:03

Vraag anders eens aan je intsructeur of jullie eerst eens aan de longe mogen leren galloperen, je zult zien, gallop gaat een beetje sneller maar het zit héél lekker en is leuk om te doen! Als dat goed gaat kan je dan proberen om hem overgangen te laten maken draf-galop-draf (eerst nog aan de longe zodat je veel vertrouwen hebt) En eens je dit kunt hoef je dus geen schrik meer te hebben!
succes!