hangen aan de teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

hangen aan de teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 20:06

ik heb een probleempje,als ik ga draven dan zoek ik nog teveel steun aan de teugels wat voor mn paard niet echt fijn is natuurlijk,het lijkt wel of ik soms ook naar voren val omdat ik teveel steun zoek aan de teugels.
heeft iemand misschien tips voor mij?
de eigenaresse zei al met een lange teugel draven en dat veel oefenen.
iemand nog andere tips?
alvast bedankt!

RianneH

Re: hangen aan de teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:10

Knoop in je teugels en af en toe je teugels los gooien. Probeer bewust te gaan zitten, dus door middel van je bovenbeenspieren aan te spannen. En veeeeeeel oefenen Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:11

hele fijne balansoefening; Extreme duivel
bij lichtrijden ga je een stukje niet sta-zit-sta-zit doen maar sta-sta-zit-sta-sta-zit

succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:01

Laat iemand het paard aan de longe nemen, teugels eraf halen, en dan gewoon zonder handen leren draven Lachen
Verder kan je een riempje aan je zadel vastmaken, en als je je evenwicht verliest dan pak je dat even vast in plaats van de teugels.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:39

Je kunt ook een halstertouw of beugelriem bij je paard om z'n hals doen. Deze dan zo op maat maken dat je hem vast kan houden met je teugels erbij. Als je dan een keer je evenwicht verliest doordat je paard een stapje harder gaat, hang je aan het touw en niet aan de teugels. Je hoeft het niet eens met twee handen vast te houden, een hand is vaak ook genoeg. lijkt op het riempje aan het zadel maar dit zit op een fijnere plek. Ik gebruik het zelf ook bij jonge paarden de soms nog wat schieterig zijn, en geloof me het heeft me vaak gered ! Knipoog

marleenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:47

Hoi
Volgens mij kunnen het verschillende dingen zijn.
bijvoorbeeld: het dieptepunt van je zadel ligt te ver naar achteren ( dit kan komen doordat de kussen van je zadel niet goed gevuld zijn) dit compenseer je dan met je houding...

groet marleen

melilie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:22

knoop in de teugels of lange teugels en je benspieren aanspannen Knipoog!
het is een kwestie van oefenen,oefenen ,oefenen
en dan kom je er van zelf wel! Knipoog
succes

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:31

ik zou eigenlijk niet een riempje of band gaan vasthouden. Het is ideaal idd bij jonge paarden, maar in dit geval moet jij gewoon een betere balans leren en dat gaat je niet lukken als je ergens anders weer steun aan gaat zoeken. Paard aan de longe knopen en zonder teugels gaan draven/galopperen, of als je paard braaf is en goed naar zit/beenhulpen luisterd knoop in de teugels en op je zit de bak door rijden

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 20:31

bedankt iedereen!
@maranga: ik kan nu op een ander paard van stal wel 'zitles' krijgen,zij is superbraaf en schrikt bijna nooit,haar verzorgster houdt haar dan vast aan de longe en haalt de beugels eraf.
dit omdat het paard wat ik rij erg schrikachtig is en dan opzij springt als ze schrikt en omdat mijn balans nog niet goed is zal ik er dan meteen naast liggen denk ik Haha! Bloos
maar de eigenaresse zei al met lange teugel draven en hier veel mee oefenen,dus ik hoop dat dat ook gaat helpen aan mijn evenwicht

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:50

Inderdaad aan de longe zal goed helpen...succes!

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:29

beantsje schreef:
hele fijne balansoefening; Extreme duivel
bij lichtrijden ga je een stukje niet sta-zit-sta-zit doen maar sta-sta-zit-sta-sta-zit

succes!

Zou iedere ruiter moeten doen!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 00:36

Ik laat mijn dochter nog regelmatig [zij rijd L2] op de pony rijden zonder teugels en dan heb ik hem aan de longeerlijn ,heel goed voor zit en balans