stelling: er wordt te weinig springles gegeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 08:35

Nou, niet dat het paard de hele dag op stal staat hoor, maar gewoon even lekker laten uitrennen of even longeren. Dat noem ik een rustdag ;)
Stalrust is weer iets anders. Ik zeg altijd rust roest. Daarom is longeren ofzo ideaal ;) Dus niet domweg het paard op stal laten staan als rust.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-09-13 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

germie

Berichten: 26089
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 08:40

En bij ons wordt er dus echt niet veel springles gegeven.
een paar voorbeelden: zo'n 4 maneges zijn te ver weg. Daar wordt ook nergens fatsoenlijk springles gegeven, omdat er meestal alleen manegepaarden rijden.
Daar bij ons wordt op woensdagavond veel gesprongen, maar die lessen zitten vol. De dinsdag is in principe ook een springlesavond, maar ik was altijd de enige die dan sprong, dus nu is dat er ook al zo ongeveer af. Zeker nu er een invaller is (omdat degene die anders lesgeeft Orun 3e fase doet met 3-voudig Z paard, dus die geeft wel veel springles).
Verder kun je bij ons genoeg priveles krijgen, maar dat is allemaal dressuur.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:37

germie schreef:
Ik vind dus dat er te weinig springles gegeven wordt bij maneges en verenigingen.
Bij ons wordt elke week 45 minuten dressuur gereden, en 15 minuten springen bij de manegeruiters. De ruiters met eigen paarden wisselt dat meer, soms een echte springles en soms dressuurles.

Maar bij andere maneges wordt werkelijk nooit gesprongen. 1 keer in de maand is te weinig, soms doen ze het maar 2 keer per jaar.
M'n vriend lest op ene manege, al 2 jaar, ik vind het een flutmanege, maar hij vindt het goedkoop. Hij heeft welgeteld 2 keer gesprongen!!!!!

Toen ik 21 was had ik eindelijk geld om wekelijks les te nemen, ook al moest dat dan op een manegepaard. Ik wilde springles. Nou dat is dus haast nergens mogelijk. Heel veel maneges vinden 1 keer in de 6 weken genoeg. NOu daar leer je geen springen van. Ik ben overal en nergens wezen kijken, maar het niveau was overal laag, 1 kruisje=springles.
Toen dus terecht gekomen bij de huidige vereniging waar ze het springen stimuleren.

Als je dan later ooit zelf wilt gaan springen officieel, dan is dat een enorm verschil. 1 meter en dat 10 hindernissen is wat anders dan 1 kruisje per 6 weken.
Ook het niveau van de instructeurs is meestal bedroevend, totaal geen springinzicht.
Mensen die alleen willen dressuren dan gewoon dressuurlessen aanbieden, maar voor springers is er vaak niets. Dressuur is de basis, maar als je een uur lesneemt kun je best aan de drsessuur en aan het springen werken.

Vinden jullie dit ook?


haha leuk dat je erover begint..we hebben laats nog gezeurd bij de club voor meer springlessen..en deze week hing er op het prikbord een opgave blaadje voor een extra springles.. Haha! JEUJ!!
dus zeuren kan nog wel eens helpen..

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:01

Bij onze club hebben we 1x in de maand springles, en dan meestal eerste half uur nog dressuur. Ik vind het niet erg, ik vind dressuur toch leuker, maar ik kan me goed voorstellen dat je er van baalt.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:16

Desiree schreef:
. Maar die dressuurmutsen DURVEN gewoon niet!


nou ik ben dus een dresuur muts maar ikdurf echt wel te springen
ik vind het leuk om eens in de maand te springen en dat kan op onze mange ook als de hele groep wil springen gaan we springen en op zondag is er ook altij een springles voor de mensen die echt elke week willen springen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 01:42

Ik vind dat er op onze manege te weinig springles word gegeven maar ik snap hun standpunt wel. Bij ons is het niveau van rijden ook weer niet zo hoog en de pony's moeten al best wel wat meerijden. Daarom springen ze niet zoveel bij ons, puur om de pony's te sparen en dat de kindjes geen ruk in hun mond geven. En als ze springen is het bij de beginners denk ik 20 centimeter maximaal en 60 bij de gevorderden.

Wij springen eigenlijk nooit maar vandaag heb ik dus sinds meer dan 1 jaar geleden gesprongen! We begonnen met balkjes lopen waarbij shalan al vrolijk aan het huppelen was. Toen het springen. Wij zijn tot maximaal iets van 60 centimeter geweest. Het was leuk zo, shalan kan wel hoger maar dat moet je niet bij ons in de les doen. Van de 7 waren er bij de hoogste stand nog maar 3 over die dooringen.

Ik heb het iig leuk gehad!