Ik hoop dat iemand tips en trucs heeft zodat mijn paard lichter in de hand wordt tijdens de galop, beter reageerd als ik hem terug probeer te nemen en dat het gewoon allemaal wat ontspannender wordt.
Brand los
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ILoveMyHorse schreef:Hallo, ik heb een probleem in de galop. Mijn paard is namelijk heel erg voorwaarts in galop, en hij is altijd heel sterk in de mond tijdens het galoperen. Voor mij is dat heel vervelend (voor hem denk ik ook) omdat ik dan de hele tijd aan de teugels zit enzo. Ook is het moeilijk uit te zitten..
Ik hoop dat iemand tips en trucs heeft zodat mijn paard lichter in de hand wordt tijdens de galop, beter reageerd als ik hem terug probeer te nemen en dat het gewoon allemaal wat ontspannender wordt.
Brand los

Alicia2u schreef:Laat de teugels los en ga eens in de verlichte zit rijden en kijk eens wat er dan gebeurt
Alicia2u schreef:Laat de teugels los en ga eens in de verlichte zit rijden en kijk eens wat er dan gebeurt
ILoveMyHorse schreef:Ja, ik heb een instructeur die mij helpt maar ik merk alleen niet echt veranderingen. Op[een volte zetten is misschien wel een goede oplossing, aangezien hij altijd op de lange zijdes een sprintje trekt.
ILoveMyHorse schreef:Ja daar dacht ik ook al aan, van de ene moet ik juist naar achter zitten en de ander in verlichte zit? Maarja, je weet maar nooit waar je paard op reageert.

ILoveMyHorse schreef:Heel erg bedankt voor de reacties!
Vandaag had ik weer gereden, en ik had toen tijdens de galop de teugels wat losser gelaten en telkens áls hij onder mij vandaan wilde rennen zette ik hem snel op een volte. Hij reageerde hier erg goed op vond ik zelf. Ook ben ik meer naar achter gaan zitten als hij onder mij vandaan liep.
Ik heb de meeste reacties net pas gelezen, dus kon ik dat helaas vandaag niet meer toepassen. Dan probeer ik het morgen en horen jullie meer van me. Verdere tips blijven welkom!

tommieee2 schreef:Voltes rijden..
En als hij heel erg hangt aan je teugels gewoon een ophouding maken.!