Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ja ik heb ook al zitten denken.. Ik zou zegmaar ook tegen hem praten, stel hem gerust, als hij er na de hindernis vandoor gaat, niet boos worden en niet trekken, gewoon rustig Hoo zeggen en korte ophoudingen geven. Ook achterover zitten want ik merk altijd dat als jij wilt dat hij stopt, dat je voorover gaat zitten
Citaat:Als hij dit rustig doet kun je een laag sprongetje proberen, in stap erop af en vlak ervoor heel rustig aan draven.

lilll1 schreef:Hoi iedereen!
Mijn verzorgpaard kan, zo ver ik weet, heel goed en heel hoog springen. Nou wilde ik dat graag gaan proberen, maar ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met springen. Nou is het probleem dat hij naar de sprong toe, maar zeker erna keihard gaat galoperen en bijna niet meer terug te krijgen is. Hoe hoger, hoe harder hij gaat. Ik heb wel al een paar keer geprobeerd om over balkjes te springen en hele lage sprongetjes, maar ik durf niet zo goed verder, omdat ik dus bang ben dat ik hem niet meer terug krijg. Nou heb ik maandag les en gaan we het oefenen, maar ik wil graag weten of iemand tips voor mij heeft?
groetjes Lilian
Mijn paard is net zo XD ik vind het alleen niet echt eng dus ik doe het gewoon maar ik moet hem van mijn instructrice altijd wat tegen houden voor en na de sprong en als ie wel er op af raced mag ik er ook niet overheen want anders leert ie aan dat ie zo hard mag als ie wil
KiWiKo schreef:WAT dacht je van een lesje hier of daar????