Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laigo schreef:Probeer eens om twee passen te blijven staan i.p.v. twee passen te zitten. Het heeft idd met het evenwicht te maken en het fit dat je buiten lossere teugels dus minder aanleuning hebt en je paard dus op zijn 'eigen' benen moet lopen. Paard wordt dus ook 'langer' en is misschien niet volledig in balans. Misschien kun je ook proberen je paard eerst iets 'verzamelder' te krijgen en an pas van been wisselen. Succes.
Daarom rijd ik hem stukken wel aan elkaar. Lang en laag krijg ik met moeite in de bak voor elkaar, in het bos is dat bijna onbegonnen werk
Ik probeer altijd net zoveel op het linkerbeen als rechterbeen licht te rijden. Maar het bos is natuurlijk ook voor de ontspanning, daarom laat ik hem ook soms aan een los teugeltje.Tayga schreef:Laigo schreef:Probeer eens om twee passen te blijven staan i.p.v. twee passen te zitten. Het heeft idd met het evenwicht te maken en het fit dat je buiten lossere teugels dus minder aanleuning hebt en je paard dus op zijn 'eigen' benen moet lopen. Paard wordt dus ook 'langer' en is misschien niet volledig in balans. Misschien kun je ook proberen je paard eerst iets 'verzamelder' te krijgen en an pas van been wisselen. Succes.
Dit is precies wat mijn instructeur vandaag zei!
Hij loopt buiten inderdaad behoorlijk uit elkaar en het liefst met rug weggedrukt en kop in de luchtDaarom rijd ik hem stukken wel aan elkaar. Lang en laag krijg ik met moeite in de bak voor elkaar, in het bos is dat bijna onbegonnen werk
Ik probeer altijd net zoveel op het linkerbeen als rechterbeen licht te rijden. Maar het bos is natuurlijk ook voor de ontspanning, daarom laat ik hem ook soms aan een los teugeltje.
Hij is verder niet gevoelig op zijn rug.
Bedankt voor de tips allemaal!