Maar die stoelzit,daar heeft nog nooit iemand iets van gezegt tegen mij.Ik heb een paar foto's geupload.
Wat vinden jullie van mijn houding?
Dit zijn allebei foto's van vorige maand (mei).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

een ruiter met een correcte onafhankelijke zit kan in elk (bijna) elk zadel goed zitten. Dit zadel is imo helemaal niet zo super uitnodigend tot stoelzit.
Paljassofie schreef:Hoeft echt niet aan het zadel te liggen hooreen ruiter met een correcte onafhankelijke zit kan in elk (bijna) elk zadel goed zitten. Dit zadel is imo helemaal niet zo super uitnodigend tot stoelzit.
Probeer maar eens je beugels een gat langer te doen, leg je knie netjes aan, en hou die hielen zo veel mogelijk onder je zonder ze op te trekken. Het vergt veel oefening en spierpijn, maar het is niet zo heel moeilijk. (zitles is natuurlijk een heel goede hulp)
een dressuurzadel met gedwongen zit zal je ook wel helpen voor het plaatje, maar zal je niet echt een goede onafhankelijke zit meegeven. Is dus een gemakkelijkheidsoplossing![]()
Verder vind ik je niet heel erg slecht zitten hoor, dus normaal zal je dit met wat oefening wel makkelijk kunnen verbeteren
Paljassofie schreef:Hoeft echt niet aan het zadel te liggen hooreen ruiter met een correcte onafhankelijke zit kan in elk (bijna) elk zadel goed zitten. Dit zadel is imo helemaal niet zo super uitnodigend tot stoelzit.
Probeer maar eens je beugels een gat langer te doen, leg je knie netjes aan, en hou die hielen zo veel mogelijk onder je zonder ze op te trekken. Het vergt veel oefening en spierpijn, maar het is niet zo heel moeilijk. (zitles is natuurlijk een heel goede hulp)
) Een gaatje langer op een veelzijdigheidszadel is niet de oplossing denk ik