beugels kwijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lotteke_

beugels kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 13:21

hoi,
ik heb een probleemje, met de galop raak ik altijd minstens 1 keer mn beugels kwijt, nou was het de vorige keer zo dat mn zadel ook wat verschoof, (iets te lange singel, ik doe er de volgende keer een kortere op,) toen gingen mij benen klemmen en helemaal naar achteren het leek alof ik eraf wou stapen, ik had er totaal geen controle meer over, ik had wel mn pony weten te stoppen, daarna kreeg ik mn voeten wel weer in de beugels, de galop erna ging beter, ook mn voeten weer uit de beugels, maar ik ging niet meer bijna vallen.
wat moet ik doen om dit te voorkomen, ook dat ik zo raar ga zitten, en wat moet ik doen als het toch weer gebeurd?
help me alsjeblieft, we gaan binnenkort buitenrijden ik wil niet dat het dan ook gebeurd..Lachen
vast bedankt en groetjes
lotteke

Lancome

Re: beugels kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:24

Misschien zit je in de galop iets te gespannen en trek je je benen dan op?
Verder helpt het (voorlopig) iets om je beugels een gat korter te doen en op je zit te gaan oefenen. Ga eens thuis zonder beugels rijden en probeer een onafhankelijke zit te ontwikkelen.
Daarnaast proberen je benen lang te maken en je hak uit te drukken waarbij je tenen naar voren wijzen.
Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:24

Je moet je hakken naar beneden duwen en je tenen naar binnen draaien. Dan kunnen je beugels niet uitvallen. Mochten ze uitvallen kan je ook gewoon doorgalloperen, je moet even je voet een stukje naar binnen draaien en je punt van je schoen (voorkant) omhoog doen. Dan schiet je beugel er zo weer in. Voor de rest raad ik je aan om eens een hele les en vaker zonder beugels te rijden dat helpt vaak heel goed.

Manon073

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:26

Goed achterover blijven zitten & je benen lang proberen te blijven houden! Zorg dat je goede laarzen of schoenen met een hakje aan hebt.

Als je je beugels toch kwijt raakt en geen evenwicht kunt houden kun je misschien een keer proberen zonder zadel te rijden, zo kun je goed je evenwicht proberen te vinden.
Zeker weten dat je de volgende keer dat je je beugels kwijt raakt beter in je zadel blijft zitten en dus ook snel je beugels terug kunt 'vinden' Knipoog

_lotteke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 13:35

thanks allemaal

kilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:59

Probeer je beugels iets korter te maken en schuif je voeten er wat verder in. Als je dan meer evenwicht hebt kun je je voeten er weer minder in zetten.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:57

Ik had het ook altijd op mijn ex paardje,die ging zo snel in galop dat ik me benen optrok,zo had ik voor mijn gevoel meer grip,dat ik beter blijven zitten kon.
Maar je moet eigenlijk gewoon proberen goed je hakken naar beneden te drukken,Mij lukte het ook na veel oefenen Tong uitsteken.
Succes!

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:05

Klinkt als een bekend probleem. Ik deed het zo erg dat ik zelfs kramp in mijn kuit kreeg!
Ik geloff dat de meeste tips al gegeven zijn:
- het is de bedoeling dat je je benen strekt en je hakken uitdrukt
- zolang dat niet gaat kun je je beugels een gaatje korter doen zodat je ze niet meteen kwijt bent
Uit ervaring weet ik dat het vooral een kwestie was van aanleren: zodra ik mijn benen optrok zei mijn instructrice er iets van... In het begin was het zo dat zij zodra er gegalopeerd werd, zij steeds zei: benen lang, benen lang, enz
Nu gaat het bij mij een stuk beter, maar ik merk dat als ik schrik of zo iets, ik nog steeds mijn benen omhoog trek.

Groetjes, Kristel

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:31

Je moet je hakken naar beneden duwen en je tenen naar binnen draaien.
dan blijf ik altijd beter zitten;)

thijs_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:19

beugels een gaatje korter doen en onstspannen zitten misschien helpt het?

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:35

Misschien zijn je beugels wel te lang. Je kan eens proberen om een gaatje korter te maken. Ontspannen zitten en je benen niet optrekken helpt ook heel veel Knipoog

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:44

Ja zoiets heb ik af en toe ook! ik reed een keer een buitenrit en ik zat op een D-Pony volgensmij en wanneer ik haar in galop aanzette ging mijn rechter of linker voet de heletijd naar voren! is echt heel irritand. Iemand tips?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:09

probeer eens te galopperen in de verlichte zit? 1 gaatje korter en probeer je balanc te vinden en je bewust te zijn van je benen.

Mijn paard galopperd verzameld heeeel erg fijn, kan er een krantje op lezen. Maar als ik in het bos even wil gaan merk ik dat ik mijn been minder om hem heen kan sluiten. Als ik dan even verlicht ga rijden dan haal ik daarmee mijn balans weer terug en kan ik, zonder hem in de weg te hebben gezeten, mijn zit weer hervatten.

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:25

IsabelvS schreef:
ik moet 25 berichten doen ofzo want ik ben hier nieuw dus ik stuur nog fff wat, niet dat jullie denken wat doet zij nou?

Dit is niet de bedoeling van bokt, je moet 25 NUTTIGE berichten plaatsen. Deze berichten (inhoudsloze oneliners) zijn dat niet bepaald.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:28

lijkt mij dat als je wat te melden hebt hier dat die 25 berichten geen probleem moeten zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:30

Montignac schreef:
lijkt mij dat als je wat te melden hebt hier dat die 25 berichten geen probleem moeten zijn Knipoog

Als je al haar posts in dit topic doorleest kan je zien dat ze niet veel te melden heeft dus is het wel degelijk een probleem Clown

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:37

haar probleem dan wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:38

Montignac schreef:
haar probleem dan wel Knipoog

Jij moet kennelijk ook even de boktregels doorlezen Knipoog De oneliners die zij plaatst zijn vervelend voor de TS, ze zijn offtopic en voegen dus niets toe. Net als onze discussie nu alleen heeft die wat meer inhoud Vork

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:42

hahaha...ach ja, ik bedoelde er niets mee. Jij haalde mijn bericht aan. En ik heb gelukkig wel inhoudelijk gereageerd Lachen

Nu weer ontopic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:56

Haha goed plan Haha! Nouja, deze zullen ook wel verwijderd worden net als die van de bokker waarover onze discussie ging Clown

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:58

Ik heb het in het begin ook wel gehad. Nu niet meer zo snel. De meeste tips zijn al gegeven ook. Ontspannen zitten en niet gaan knijpen idd.

bia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:12

goed klemmen met je benen en je onderug ontspannen vindt ik wel moeilijk

_lotteke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 18:58

soms gaan ook mn voeten te ver in de beugels (minder vaak) dan heb ik al helemaal het gevoel dat ik de controle kwijt ben, morgen is de buitenrit heb er zin in!!:D
iedereen bedankt voor de tips, ik ga waarschijnlijk ook een paar zitlessen nemen, dat kan handig zijn voor mij, omdat ik al vaker topics in het rijtechnische problemen zone heb gepost:D hartstikke bedankt allemaal!!
groetjes

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:01

Als ik je nog een tip mag geven....zonder beugels rijden en/of zonder zadel..zo oud als de weg naar Rome maar je leert zo met je paard " mee te voelen". veel plezier met je buitenrit

_lotteke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:03

dankjewel:)