Hoofd omhoog na halsstrekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Hoofd omhoog na halsstrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:07

Hej,
Als ik na het halsstrekken mijn teugels op maat wil nemen dan gooit mijn paard altijd zijn hoofd in de lucht.
Ik heb al verschillende dingen geprobeeerd (wat meer voorwaarts houden, wat rustiger rijden, rustig de teugels op maat maken, wat sneller de teugels op maat maken, meer been, minder been etc.)
Hebben jullie misschien nog tips?
Alvast Bedankt.

Vera_noes

Re: Hoofd omhoog na halsstrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:11

Eerst je buitenteugel, en daarna binnenteugel korter maken. En inderdaad rustig je teugels korter maken en goed je been erbij houden. Je moet wel oppassen dat je tijdens het halsstrekken wel je been eraan houdt, en tijdens het inkorten van je teugels dus ook!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:27

dankje, ik deed dus eerst altijd m'n binnenteugel dus misschien is dat het Nagelbijten / Gniffelen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:31

Vera_noes schreef:
Eerst je buitenteugel, en daarna binnenteugel korter maken. En inderdaad rustig je teugels korter maken en goed je been erbij houden. Je moet wel oppassen dat je tijdens het halsstrekken wel je been eraan houdt, en tijdens het inkorten van je teugels dus ook!

En dan ook op een volte zetten,

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 12:36

okee, maar dit kan ik jammergenoeg alleen met oefenen doen, maar met wedstrijden moet je het tussen B en M of tussen E en H doen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:11

je moet erop letten, dat je ook bij het hals strekken zorgt dat je contact houd met zijn mond. dus niet je teugels in een keer los gooien, maar ze heel langzaam laten vieren zodat hij met zijn hoofd jou teugels volgt. als hij dan een keer omhoog gaat, pak je gewoon de teugels weer op en dan probeer je het opnieuw.. doordat je constant contact houdt, denk ik dat je paard ook met/na het oppakken sneller zal gaan nageven Knipoog

succes!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:14

precies wat floran zegt, je moet contact houden.

als je halstrekt met de teugels helemaal los. dan komt er een moment dat je weer in zijn mond komt zeg maar. op dat moment voelt hi jdat en dan komt hij omhoog met zijn hoofd.

dus je begint. ophouding (attentie) dan geef je mee, hij moet de hand volgen. hij strekt zijn hals. je geeft ruimte maar houdt contact. als je bijna de teugels weer op moet pakken dan pak je ze rustig weer op. zonder extra druk of dergelijke.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:27

okee bedankt, ga het proberen en dan kijken of jullie tips helpen, ik hoop het

Melisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:10

eerst buitenteugel dan binnenteugel en handen goed laag houden! x

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 12:16

ik had het vandaag geprobeerd en op de volte gaat het inderdaad wel beter maar zodra ik rechtdoor ga en de teugels op maat maak dan doet ie alsnog z'n hoofd omhoog.