Mijn paard is herstellende van een peesblessure die na slechts 3 maanden al zo goed als genezen was! Ik onwijs blij en mag dus weer opbouwen. Stappen ging goed dus met rijden zal het alleen maar een steigende lijn zijn denk je dan..... (nee dus)
We zijn helaas in een neerwaarste spiraal beland. Tijdens de rit die nu 60 minuten mag duren dus best lang gaat hij steeds meer stoppen en staken..... Ik loop buiten op asfalt omdat hij in de bak ook een ramp is en hij dat eigenlijk nog niet mag (bodem)
Dat staken is al niet leuk maar hij heeft een nieuw trucje gevonden: rondjes draaien om zijn as, je kan het spinnen noemen alleen hij is geen western paard. Als ik ga tegensturen gaat hij steigeren en achteruit lopen.... en vervolgens weer rondjes lopen door de struiken, bomen en op de weg (gevaarlijk man!!)
Gisteren ben ik letterlijk gestrand en kwam ik gewoon niet meer verder....Ik rij zonder zweep en sporen en hulpteugels omdat ik denk dat paarden daar niets van leren... MAARIk heb gisteren mezelf moe zitten schoppen en dat is duidelijk niet de oplossing, hij reageert er niet eens op.
En dan blijft alleen je stem over en daar reageert hij ook niet op tenminste nu niet.
Gelukkig kwam toevallig een stalgenoot langs en toen liep hij poeslief erlangs of er niets aan de hand was......
Ik begrijp het advies om met meerdere paarden te gaan lopen maar ik kan omogelijk elke dag iemand gaan zoeken om ruim een uur te gaan stappen dus ik moet het ook alleen kunnen doen.
Hij mag niet draven en door het zand dus de mogelijkheden zijn wat beperkt.
Voor de volledigheid, hij heeft geen rugproblemen omdat hij al onder controle staat bij de DA.
Zijn tanden zijn gedaan, spikkie nieuw zadel pas gechecked en verder loopt hij als een trein als hij een 'normaal stukje' heeft..... (dus hij zit niet vast of zo)
Voor het steigeren heb ik al van alles geprobeerd van zachtaardig tot een klap op de oren....
Het doet hem niets, hij steigert gewoon als hij zijn zin niet krijgt....grrrr!

Wie heeft er tips?

)
, misschien hoeft het maar een keer of twee. Stap ook maar even af van het zonder-met-niks-rijden zou ik zeggen, "wal vrett'n en neet warken" zeggen ze hier, dat kan natuurlijk niet he! 
.