Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xLeyx schreef:Je zou het kunnen proberen eerst rustig in stap en met iemand ernaast!
En dan wel eerst kleine stukjes, dus gewoon 2 meter na de A of de C afwenden in stap, en iemand ernaast laten lopen die haar als het ware begeleid, terwijl jij gewoon de normale hulpen geeft.
Hoop dat je er iets aan hebt
arnjojo schreef:In stap is het nog moeilijker dan in draf. Ik zou gewoon met veel rust blijven oefenen en anders even aangezien ze tegen je been in loopt flink been geven. Gaat ze er nog tegen in een kleine volte rijden en weer opnieuw beginnen. En dan wel de kant op draaien welke kant je wilde dat ze ging wijken. Dus wilde je van rechts naar links wijken en ze gaat niet een kleine volte links om. Weer rechtstellen en opnieuw beginnen.succes!
)
Excaluna schreef:1 tip ken je het term wijken voor druk? Bij paarden is het natuurlijk dat ze tegen de druk in gaan hangen, als je eerst op de grond uitleg dat ze moet wijken voor je hand en zodra ze een beetje op zij gaat dan laat je los zo beloon je haar succes!!

66996236 schreef:Excaluna schreef:1 tip ken je het term wijken voor druk? Bij paarden is het natuurlijk dat ze tegen de druk in gaan hangen, als je eerst op de grond uitleg dat ze moet wijken voor je hand en zodra ze een beetje op zij gaat dan laat je los zo beloon je haar succes!!
dat snap ze heus wel hoor ze doet het op de andere hand namelijk wel goed.. en zoals ik in me vorige post heb vermeld heeft ze waarschijnlijk last van haar hals en doet ez daarom zo. wel even goed lezen