Benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rode_tomaat

Benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:21

Hee,
hoe kan ik mijn benen stilhouden?
ik vind dit heel moeilijk,
ze blijven maar bewegen Clown
en ik vroeg me af of iemand ook tips heeft,

Groetjes!

dormy

Re: Benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:26

Bij een kennis van mij heeft het geholpen door veel zonder beugels/zadel te rijden, ik weet niet of het bij jou ook helpt hoor, maar het is altijd wel goed voor je zit/evenwicht. Knipoog

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:43

Hee,
ten eerst, bedankt voor je reactie Lachen
Maar ik kan al redelijk goed zonder zadel rijden,
dat is echt geen probleem, draven, galloperen en springen zonder zadel, maakt me niets uit.
Alleen ik krijg mijn benen gewoon neit stil,
ze leiden een eigen leven Vork

Groetjes!

Iemand ook nog tips?

anGeLaa_AjaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:24

Beugels met touwtjes aan de singel/zadel vastmaken, dan kunnen ze iig wat minder bewegen.Knipoog

sasave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:59

probeer als je op paard/pony zit alles op 1lijn te houden -ook goed je hakken uitdrukken

disney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:00

anGeLaa_AjaX schreef:
Beugels met touwtjes aan de singel/zadel vastmaken, dan kunnen ze iig wat minder bewegen.Knipoog

deze oefening moest ik ook doen omdatk mijn benen niet kon stilhouden, kheb het na een paar keer wel afgeleerd!!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:33

die touwtjes vind ik persoonlijk erg gevaarlijk!! je zou maar van je paard vallen oid. vind het erg onverantwoord.
ik zou eerder zonder beugels gaan rijden, hakken goed uitdrukken en boven al goede les nemen!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 22:34

Wat ik ook erg vind helpen, zijn schuine beugelblokjes..

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:53

Je moet gewoon er heel erg op letten! Als je aan het rijden bent moet je zorgen dat je een rechte rug hebt en je hakken goed uitdrukt. Ik heb zelf ook veel moeite met mn benen aan het paard te houden. Oefening baart kunst Vork

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:15

misschien kun je eens proberen, door telkens met jezelf af te spreken; op de korte zijde bij A (oid) ga ik er op letten dat mijn benen héél stil zijn.
als je dat telkens (wel consequen) volhoud, denk ik dat het al een stuk beter zal gaan. misschien kan je ook eens vragen of je/een instructrice er eens op wil letten. misschien kan degene je helpen.
Én hakken uitdrukken!!

succes!!

Lisaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:10

dormy schreef:
Bij een kennis van mij heeft het geholpen door veel zonder beugels/zadel te rijden, ik weet niet of het bij jou ook helpt hoor, maar het is altijd wel goed voor je zit/evenwicht. Knipoog

idd lijkt mij ook! Clown
en je hakken uitdrukken!
en klemmen met je knieen helpt misschien ook! (niet zorgen dat je met je been gaat klemmen).

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:31

haha janeska ik vind het op mapril best meevallen dat je benen zo bewegen maar zal er voortaan even opletten kijken wat we er aan kunnen doen mischien moet je dan even een paar keer op bonja dan moet je je benen wel stilhouden anders gaat ze weer omhoog

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:06

Met je knieëen lichtjes klemmen, dan kunnen je onderbenen gewoon niet meer zwengelen.

Wel 'n goeie met die touwtjes... zijn er nog meer mensen benieuwd of die veiligheidsclipjes v/d zadel dan nog werken als je eenmaal in je beugels blijft hangen bij 'n val ?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:03

Hakken uitdrukken en je onderbenen ontspannen.
En zonder beugels rijden is ook een goede oefening inderdaad!

Maar als je de beugels vast maakt aan het zadel, dan leer je toch nog steeds niet uit jezelf je benen stil te houden? Hoe werkt dat dan? Lachen

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:18

Heb hier tijdje terug wat over gelezen, staat in de horsimo van mei.
Zal ff stukje voor je overtypen, mij heeft het geholpen.
Controleer de constante spierspanning in je bovenbenen met stille naar beneden afhangende onderbenen. Ook om klemmen te voorkomen kun je tijdens oefeningen je onderbenen wat verder van het paard afsteken om hem niet per ongeluk te raken. Druk je hadden goed naar benenden uit om het sille onderbeen te behouden. Lukt dit dan kan je je onderbenen geleidelijk goed lang shet paardelijf houden zonder bij iedere pas aan te tikken of te klemmen. Geef je beenhulp kort en bewust.

Heeft mij geholpen. Ik denk nu na over de spierspanning in m'n bovenbenen en let erop dat ik vanuit m'n knieen ga lichtrijden ipv vanuit je enkels. Na een paar rondjes bewust afsteken is het makkelijker je been stil te houden. Goed oefenen en nadenken dus.