HELP!! ik kan nooit is op buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkee

HELP!! ik kan nooit is op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:53

verschrikkelijk ik kan noooit is een keer op buitenrit ik heb van allles al geprobeert ben al zo vaak met haar bij de weg langs gelopen aan de hand en er hoeft mar een fietser aan te komen of ze gaat al stijgeren elke keer weer ik heb ook zo vaak geprobeert de tractor bij kant van de bak neer te zetten aan doen en dan er langs maar dat gaat nog wel redelijk. en ook met de baas geoefend met er constand bij langs fietsen op eigen terrein vindt ze het wel goed maar eenmaal bij de weg is het een ramp wie heeft wat tips voor mij??

want ik zou zo graag een keer buitenwillen rijden en nu vooral de zomer komt er weer aan enz!

Kimmikky

Re: HELP!! ik kan nooit is op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:57

ander paard meenemen? zodat ie ziet hoe "eng" de weg is?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:58

iemand anders te paard meevragen,
een gevorderdere ruiter vragen of hij/zij op jou pony wil en iemand anders op een ander paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:01

Zul je toch doorheen moeten. Inderdaad ander paard mee, iemand op de fiets mee, desnoods iemand er op die wat handiger is in het (door)rijden dan jij. Als het paard het vaker doet, zal het wel minder heftig worden.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:05

ik weet precies wat je bedoeld, ik had het ook met mijn vorige paard.
dan liep hij braaf en ineeens draaide die om en ging in volle galop naar huis. Boos!
bij die van mij kon ik er echt niks aan doen,heb het 7 jaar lang geprobeerd en op het laatst ook met parrelli maar niks hielp.
uiteindelijk heb ik besloten om hem te verkopen als sportpaard want hij liep wel m1 met puntjes en dat vond hij ook leuk om te doen Haha! alleen ik op het laatst niet meer want ik hou wel van een beetje variatie.
en een ander paard helpt echt niet als je paard het tussen z'n oren heeft hoor Verdrietig
wens je in iedergeval heel veel succes
Laatst bijgewerkt door plientjedres op 28-05-08 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:06

Is het een idee om het paard of pony in kwestie even uit te besteden aan een ervaren iemand, die het dier wellicht zadelmak voor je kan maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:08

suleilitha schreef:
Is het een idee om het paard of pony in kwestie even uit te besteden aan een ervaren iemand, die het dier wellicht zadelmak voor je kan maken?

volgens mij is het dier in kwestie wel zadelmak... Verkeersmak bedoel je denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:11

Ach ja, die typ/denkfouten ook, dank je, ik bedoel inderdaad verkeersmak...

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:48

Hier ook zo'n probleem...

Ook met een ander paard mee doet ze het...
in het begin als je nogmaar 10 meter ver was en dan heb ik een vriend gevraagd (met meer durf dan ik) om er eens mee op wandeling te gaan. En hij is een halve kilometer ver gekomen... toen sloeg de knop om in haar hoofd en wou ze enkel nog achterwaarts en steigeren, waarbij het paard dat ik op zat lekker begon mee te doen... (niet stiegeren maar ook onnodig bang worden...)

Ik vrees dat het paardje nooit een wandelpaardje zal worden...

sasave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:02

onze pony had het ook-onze ervaring is...toch met een ervaren ruiter meegaan-die hem weet door te rijden.aanhouder wint(meestal)kwestie van oefenen-

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:09

Ik keek in je profiel, je paard is nog jong (4 jaar) dus denk dat hij nog het e.e.a. moet leren.. En -goeie nieuws- dat je best een goede kans hebt dat je het kunt verbeteren/oplossen. Hoe is hij aan de hand? Ben jij dan echt de baas? Gaat hij opzij als je dat wilt, stapje achteruit, halthouden op jouw commando, en zelfs op je lichaamstaal? Ongehoorzaamheden onder het zadel kunnen versterkte reacties zijn van ongehoorzaamheden die je niet zo opvallen -maar er wel zijn!- aan de hand. Kijk eens kritisch naar jou in combi met je paard, en of daar wat in te verbeteren valt. Kan een ander wel naar buiten met je paard? Is het een kwestie van overwicht? Hoe gaat het met les, ben je in de bak de baas?