ik schaam me kapot voor mijn houding:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

ik schaam me kapot voor mijn houding:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:18

sorry als het hier niet goed staat!!
Hallo,
wie kan mij helpen!!??
ik vindt het moeilijk om me heel de les te concentreren op mijn houding en zit!!
ik ben meer bezig dat het paard mooi loopt dan dat ik zelf aan me houding denk Bloos
hierdoor draag ik mijn handen niet meer en ik moet meer met mijn schouders naar achteren!!
wie heeft nog meer commentaar en tips!!??
eigen comentaar:
*handen stil
*tenen naar binnen
*handen dragen
*schouders naar achteren
*niet naar beneden kijken!!
bedankt!!
[1]tenen naar binnen!!
Afbeelding

[2] niet naar beneden kijken!
Afbeelding

[3]mijn benenen zijn naar achter omdat ik hem aan de teugel moest laten staan dus net op het verkeerde moment gemaakt Bloos
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XAT66XJR.jpg

[4]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONBVYSWL.jpg

[5] het was heel interessant!! dit was omdat ik klaar was met rijden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXN33VWJ.jpg
Laatst bijgewerkt door Apple op 28-05-08 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: teveel aan foto's in links gezet

RoosG

Re: ik schaam me kapot voor mijn houding:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:20

(ik denk dat de laatste foto niet verstandig was)

Ik zie dat jou houding niet goed is. ontspan je schouders meer, en kijk waar je heen wilt.
Mijn probleem was altijd dat ik mijn hakken optrok, en elke keer als ik ging rijden, liet ik mijn opa mij helpen.
Elke keer als ik mijn hakken optrok moest hij er wat van zeggen...
het hielp wel.

succes

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:24

tinkerXXlufX schreef:
(ik denk dat de laatste foto niet verstandig was)

Ik zie dat jou houding niet goed is. ontspan je schouders meer, en kijk waar je heen wilt.
Mijn probleem was altijd dat ik mijn hakken optrok, en elke keer als ik ging rijden, liet ik mijn opa mij helpen.
Elke keer als ik mijn hakken optrok moest hij er wat van zeggen...
het hielp wel.

succes

DankJe!!
de laatste foto is op de pony van mijn neef en vriendin en ik weet dta ik te groot voor hem ben daarom rij ik er niet meer op maar in augustus is er een stal wedstrijd en doe ik nog 1x mee en dan stop ik met op hem rijden Huilen
het is een dekhengst wie wel zijn of haar merrie laten dekken??
stuur maar een bp

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:27

een ding zowieso (je rijdt toch niet nog steeds op die shet he???) en je moet inderdaad egt goed je schouder ontspannen dan krijg je al een veel nettere houding. Ik had ook heel lang dat ik naar beneden keek en zij het dus tegen me lerares die er ook extra op ging letten en zodra ik het deed zei ze het gelijk en keer ik weer vooruit en nu gaat het automatisch dus misschien een goeie tip om het tegen je lerares te zeggen dat die er op let of iemand anders Knipoog

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:29

Wees ten eerste niet als eerste gericht op het aan de teugel lopen van een paard Knipoog Dat gaat al veel makkelijker als je houding goed is.

De tip die TinkerXXlufXX geeft werkt inderdaad erg goed! Een half uur lang heeft iemand gelet op mijn pianohanden, iedere keer als ze ook maar iets verticaal neigde: "handen rechtop" tot je er helemaal gestoord van wordt. Maar het helpt wel hoor *LOL*

Ga zitten alsof je trots bent op je paard en kijk over de oren heen. Houd een ontspannen knik in je armen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:30

kleinuh schreef:
een ding zowieso (je rijdt toch niet nog steeds op die shet he???) en je moet inderdaad egt goed je schouder ontspannen dan krijg je al een veel nettere houding. Ik had ook heel lang dat ik naar beneden keek en zij het dus tegen me lerares die er ook extra op ging letten en zodra ik het deed zei ze het gelijk en keer ik weer vooruit en nu gaat het automatisch dus misschien een goeie tip om het tegen je lerares te zeggen dat die er op let of iemand anders Knipoog

dankje ik rij nog heel soms op hem omdat hij voor andere veel te druk is want hij kan nog wel is gaan steigeren!!
maar ik rij ook vaak met de kar!!

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:34

_helga_ schreef:
kleinuh schreef:

dankje ik rij nog heel soms op hem omdat hij voor andere veel te druk is want hij kan nog wel is gaan steigeren!!
maar ik rij ook vaak met de kar!!

o okeej ja je zal nog niet echt te zwaar zijn ofzo hoor maar je bent wel beetje te lang is het misschien niet verstandig om iemand te zoeken die hem dan rijd en dat jij dan met de kar gaat want zo kan het de pony erg in de weg gaan zitten als er zo lang iemand op zit Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:39

Ik heb vanwege een drachtig paard een tijdje zonder zadel gereden, 1x per week een half uurtje maximaal, maar ik krijg er wel een betere houding van, want met een slechte houding lig je er zo naast Knipoog Misschien zonder beugels rijden of zitles?

En verder instructie die het gerust 1000x herhalen, na een tijdje zit het ook in je hoofd Knipoog

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:19

Yessy schreef:
Ik heb vanwege een drachtig paard een tijdje zonder zadel gereden, 1x per week een half uurtje maximaal, maar ik krijg er wel een betere houding van, want met een slechte houding lig je er zo naast Knipoog Misschien zonder beugels rijden of zitles?

En verder instructie die het gerust 1000x herhalen, na een tijdje zit het ook in je hoofd Knipoog

zonder zadel is geen optie want mijn verzorg pony heeft een zeer pijnlijke rug!! want je zit eigenlijk op het bot van de rug(ik weet niet hoe dat heet Tong uitsteken naar 10 jaar rijden nog steeds niet!!)
ik ben er al denk ik ongeveer in 5jaar nog maar 1x afgevallen omdat het paard nog nooit had buiten gereden en hij het heel eng vondt!!
ik heb de eerste 5jaar dat ik reed heb ik op veel moeilijke paarden en pony's moeten rijden waardoor ik weet hoe een pard/pony kan reageren!!
maar bedankt voor de tip!!

lola_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:44

Ik zou eerst gewoon iemand laten kijken naar je houding. Probeer dan gewoon niet aan de teugel te rijden maar gewoon naar voren kijken tenen naar binnen enz. Als je dan een uur lang vol houdt om goed te zitten probeer dan met goed zitten aan de teugel te gaan proberen te rijden. Als je dan weer fout gaat zitten dan moet degene die kijkt er gelijk iets van zeggen... Knipoog

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:49

lola_lover schreef:
Ik zou eerst gewoon iemand laten kijken naar je houding. Probeer dan gewoon niet aan de teugel te rijden maar gewoon naar voren kijken tenen naar binnen enz. Als je dan een uur lang vol houdt om goed te zitten probeer dan met goed zitten aan de teugel te gaan proberen te rijden. Als je dan weer fout gaat zitten dan moet degene die kijkt er gelijk iets van zeggen... Knipoog

DankJe ik zal het gaan proberen!! Haha!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:22

Neem les aan de longe zonder teugels en zonder beugels: je zit in je hele lijf erg gespannen: stijve armen en schouders, strakke kaakspieren, vast in het heupgewricht en bovendien zet je veel te veel druk op je beugels.
Laat de houding van je paard dus varen en probeer eerst zelf eens te ontspannen. Kijk eens of je een centered riding instructeur kunt vinden bij jou in de buurt, die je kan helpen ontspannen en je houding verbeteren.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 06:23

Alicia2u schreef:
Neem les aan de longe zonder teugels en zonder beugels: je zit in je hele lijf erg gespannen: stijve armen en schouders, strakke kaakspieren, vast in het heupgewricht en bovendien zet je veel te veel druk op je beugels.
Laat de houding van je paard dus varen en probeer eerst zelf eens te ontspannen. Kijk eens of je een centered riding instructeur kunt vinden bij jou in de buurt, die je kan helpen ontspannen en je houding verbeteren.

bedankt voor je advies!! Haha!
ik hbe geen eigen paard dus ik kan niet zo maar een andere instrucructeur vinden.
maar ik zal aan de eigenaar van mijn verzorg pony's/paarden vragen of ze meer op mijn houding wil letten!!
en ik zal maar is niet zo vaak meer op buitenrit gaan!! Bloos

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 07:43

Kun je geen les krijgen op je verzorgponies (in overleg met de eigenaar). De meeste paardeneigenaren hebben daar niets op tegen, zeker niet als het enkel om zitles gaat.

Buitenrijden heeft niets te maken met een slechte houding. Ook in het bos kun je netjes zitten! Je zit op de voorgeschreven manier te paard omdat dat het voordeligst is: de ruiter is dan optimaal in balans en kan meebewegen met het paard zonder die in de beweging te belemmeren. Dáárom moet je goed zitten, niet alleen in de dressuurring maar ook in het bos!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:17

Alicia2u schreef:
Kun je geen les krijgen op je verzorgponies (in overleg met de eigenaar). De meeste paardeneigenaren hebben daar niets op tegen, zeker niet als het enkel om zitles gaat.

Buitenrijden heeft niets te maken met een slechte houding. Ook in het bos kun je netjes zitten! Je zit op de voorgeschreven manier te paard omdat dat het voordeligst is: de ruiter is dan optimaal in balans en kan meebewegen met het paard zonder die in de beweging te belemmeren. Dáárom moet je goed zitten, niet alleen in de dressuurring maar ook in het bos!

ze geeft zelf les maar ze is er nooit op zaterag en zondag en ik ga eerst zelf proberen om op mijn houding te letten en anders vraag ik of mijn instructeur beter op mijn zit let!! ik heb prive les altijd dus zal het wel goed komen denk ik!!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:21

Ach mijn houding is ook verre van perfect, maar het helpt echt niet als je alles in 1x wilt veranderen. Begin gewoon met 1 ding en als dat beter gaat begin je aan het volgende. Heb je les of iemand die je aan bepaalde dingen kan herinneren (bijv. tenen naar binnen).
En verder ben ik het er mee eens dat aan de teugel lopen niet het belangrijkste moet zijn, als jij een goede houding hebt dan gaat dit waarschijnlijk al veel makkelijker. Succes!

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:38

Met mijn houding gaat het ook helemaal niet lekker. maar, de laatste foto is verreweg van verstandig. Sowieso dat je er in AUGUSTUS nog een wedstrijd op rijdt. Je kan veel groeien in die paar maanden, wat dan?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:41

Neem anders eens een keer zitles. Degene van wie je lesneemt, doet je paard aan de longe, eventueel bijgezet. Beugels uit en handen los. Op deze manier heeft iemand anders de controle over je paard en hoef je daar dus niks aan te doen. Je hoeft je alleen maar te concentreren op je zit.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:51

Claudia__ schreef:
Ach mijn houding is ook verre van perfect, maar het helpt echt niet als je alles in 1x wilt veranderen. Begin gewoon met 1 ding en als dat beter gaat begin je aan het volgende. Heb je les of iemand die je aan bepaalde dingen kan herinneren (bijv. tenen naar binnen).
En verder ben ik het er mee eens dat aan de teugel lopen niet het belangrijkste moet zijn, als jij een goede houding hebt dan gaat dit waarschijnlijk al veel makkelijker. Succes!

ik krijg op zondag ochtend les!! Haha!
en zaterdag ga ik heel de dag naar mijn verzorg paarden en pony's en zondag middag ook dus ik heb genoeg tijd!! Knipoog

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:53

Pytje schreef:
Neem anders eens een keer zitles. Degene van wie je lesneemt, doet je paard aan de longe, eventueel bijgezet. Beugels uit en handen los. Op deze manier heeft iemand anders de controle over je paard en hoef je daar dus niks aan te doen. Je hoeft je alleen maar te concentreren op je zit.

het paard waar ik op rijd is veeeel te druk om aan de longe te rijden!! Ja
en zeker zonder beugels en teugels ik denk niet dat ik er dan nog lang opzit Tong uitsteken
maar ik kan het wel met mijn verzorg pony's proberen!!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:55

ja dan is een rustig paard met zitles toch wel handiger haha. maar op een verzorgpony moet het ook effectief zijn!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:10

Pytje schreef:
ja dan is een rustig paard met zitles toch wel handiger haha. maar op een verzorgpony moet het ook effectief zijn!

ik denk het ook well haha Tong uitsteken

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:25

Dan gaattie toch maar hard? Ik bedoel, je LEERT er overal van! Haha! .

sasave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:54

je moet ook proberen om meer een hoekje te maken met je elleboog.handen rechtop en probeer je polsen naar buiten te doen,ga je gelijk al meer rechtopzitten

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:45

Vraag het aan je instructrice!! degene kan je heel goed helpen! ook helpt het om telkens een punt af te spreken met je zelf (bijv. korte zijde bij A) en daar ga je dan extra op je houding zitten, dus dat je helemaal netjes zit. als je dat consequent bij de A doet zul je op den duur steeds langer netjes blijven zitten tot je de hele les netjes zit!