irritant vasthoud probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

irritant vasthoud probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:15

ik zal proberen om mijn probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

op de rechterhand (op links doe ik het niet) pak ik mijn rechtehand er te veel bij en doe ik te weinig met mijn buitenteugel. ik weet al een hele tijd dat ik dit doe, probeer het ook al een hele tijd af te leren.
ik probeer me er heel bewust van te zijn om op mijn benen en buitenteugel te rijden. als ik een wending doorrijd gooi ik mijn binnenhand wel eens helemaal naar voren (richting oor) zodat ik iig zeker ben dat ik hem toch helemaal los laat.
maar op zo'n moment heb ik het gevoel dat het paard toch rechtuit wil gaan (of iig niet netjes met buiging en stelling de bocht door) en dan pak ik hem er weer bij.

ik vind het vreselijk irritant en belangrijker nog: het is gewoon niet de juiste manier.

iemand nog tips hoe ik hier echt vanaf kan komen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: irritant vasthoud probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:09

Les en herhaling dus iemand die je hier continu op wijst tot je het helemaal zat bent dat er steeds wat van wordt gezegd. Is het het enige wat bij mij werkt.

Weet wel dat de periode dat je je bewust ben van je fouten maar ze nog niet hebt opgelost de meest irritante fase in een leerproces is, omdat je wel steeds ziet wat er fout gaat maar het nog niet altijd kunt veranderen.

Marusch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:11

Ja inderdaad blijven oefenen. Het is wel goed dat je het probleem erkend want er zijn veel mensen die echt niet in de gaten hebben dat ze iets fout doen. Lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:42

ha lot, het was op urissa toch al een stuk minder? les je nu nog wel, want ik weet nog dat als je het maar vaak genoeg om je oren geslingerd kreeg je er wel mee ophield

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:44

OOH, zo herkenbaar. Ik noem mijn linkerhandje wel mijn graaihandje. In het begin van de wending rijdt ik netjes op zit en buitenteugel, maar zodra ik de muur op me af zie komen, ga ik toch weer lekker lopen trekken Bloos Bloos Om vervolgens met een paard dat totaal over de schouder loopt, alsnog tegen de muur te knallen.
Het enige wat helpt is iemand die je er constant van bewust maakt, dus les, les en nog eens les. En dan zo veel mogelijk oefenen. Denk bij elke wending heel bewust na, maar dat doe je al volgens mij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:27

nameless schreef:
ha lot, het was op urissa toch al een stuk minder? les je nu nog wel, want ik weet nog dat als je het maar vaak genoeg om je oren geslingerd kreeg je er wel mee ophield

de eigenaar van het paard gaat mij begeleiden. op Uris was het idd bijna weg, maar dit paard vind het ook lekker om rechtsom op de binnenkant vast te pakken. voor mij dus nog meer een uitnodiging om hem ook vast te houden Bloos

lola_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 15:50

Sorry maar het enige wat ik kan zeggen is blijfen oefenen!

Melisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:12

veel trainien,! xx

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:36

Maak eens een brug van je teugels. Hierdoor beperk je jezelf meer in je teugelbeweging en krijg je sneller een signaal als je 1 kant te vast houdt (je krijgt namelijk druk op je linkerhand). Als je je bewust wordt wanneer je het doet kan je daarop weer doorpakken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:51

ik rij bijna altijd met een brug, maar dat helpt me niet. ik pak juist vast als ik mijn hand dicht bij de schoft heb staan. als ik mijn hand naar binnen kan brengen (en dus niet naar achter) doe ik het veel minder.
dus ik zet mijn hand bewust naar binnen toe zodat ik al minder vastpak.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:54

Ik ben het eens met Susan H : iemand hebben die je er constant op wijst.
Dat is ook het enige wat bij mij werkt Haha!

Gekkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:18

inderdaad, iemand die je er constant op wijst. let eens een half uurtje alleen op jezelf en niet op je paard Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:29

ik heb gisteren les gehad en het ging supergoed! maar Isabelle is ook super op de buitenhand gereden, dus dan is het ook veel makkelijker om de binnenkant los te laten