Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Silence schreef:Elke keer stoppen is een hele grote fout die je maakt.
Silence schreef:Elke keer stoppen is een hele grote fout die je maakt.
Telkens geef je je paard zijn zin en dit zal dan alleen maar erger worden.
Afstraffen met de zweep moet je dus zeker niet doen, je hebt hem dit min of meer wel een beetje zelf aangeleerd.
Dan ben ik nog meer een voorstander van afstappen en aan de hand verder gaan.
). Soms duurt het een tijdje tot ie het vertrouwd om erlangs te gaan, dus ga er niet heen als je hier geen tijd voor hebt. Want het is zo belangrijk dat jij het goede voorbeeld geeft en dus zelf rustig en kalm blijft en doet alsof er niks is. Lukt het alsnog niet om er langs te komen? Zorg dan dat hij i.i.g kalm is geworden en draai pas om op een moment dat hij het zelf niet aangeeft, hierdoor is het jouw idee en hou je de leiding. Volgende keer opnieuw proberen net zolang totdat hij er kalm voorbij loopt achter jouw aan. Geef hem de ruimte en houdt hem niet strak bij het bit vast, zodat hij rustig om zich heen kan kijken en als hij eventueel een sprong/spurt maakt hij jou niet overloopt.
)
Maanling schreef:Dat is ook niet helemaal de bedoeling denk ik. Je moet pas afstappen als je echt niet verder komt. Niet als je al denkt dat ie eventueel gaat stoppen. Even afwachten wat paardje doet. Laat je morgen iets weten?

Citaat:maar ik ben er toch weer mee gestopt.
FonsR1150GS schreef:Maanling schreef:Dat is ook niet helemaal de bedoeling denk ik. Je moet pas afstappen als je echt niet verder komt. Niet als je al denkt dat ie eventueel gaat stoppen. Even afwachten wat paardje doet. Laat je morgen iets weten?
Oke natuurlijk probeer ik het eerst weer, maar als het echt niet gaat, stap ik af en gaan we te voet verder.
Ik laat morgen weten hoe het gegaan is.
Groeten Fons