Paard blijft niet aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karen_enter

Paard blijft niet aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 19:01

Héé Lieve bokkers,

Ongeveer sinds een halfjaar rijd ik mijn verzorgpony Micky.
In het begin was het rijden erg onstuimig en vlogen we maar wat de bak rond.
In tussentijd is dat al erg verbeterd, hij loopt netjes verzameld en op het tempo dat ik wil.
Maar telkens wanneer ik hem vraag netjes aan de teugel te lopen en netjes te ontspannen geeft hij een kleine knik maar komt dan alweer vlug naar boven.
Mijn probleem is dus dat ik hem daar niet kan houden, hij komt steeds terug omhoog.
Al probeer ik mijn teugeldruk te behouden, het wil niet lukken.
Heeft iemand hier tips voor?

Alvast bedankt,
Groetjes karen

Thats_Me

Re: Paard blijft niet aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:03

Laat ik beginnen met dat aan de teugel rijden geen doel opzich is en dat het moet voortkomen uit ontspanning.

Daarbij zijn er genoeg topics over aan de teugel rijden etc etc. Dus ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie! Of kijk even in de FAQ.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:05

Lukt het ook niet als je licht met je been naar voren blijft rijden, Zodat hij iets met zijn neusje er uitgaat lopen waardoor je geen knik krijgt en je vaak beter contact houdt met de mond. probeer eerst goed achter actief te hebben is van achter naar voren rijden.

*edit wat hier boven wordt gezegt is ook een heel belangerijk punt, aan de teugel lopen is een deel van ontspanning is je paard niet goed ontspannen dan werkt het ook niet. Je moet het aanvragen maar afdwingen kan niet. Lachen
[RT-P] [centraal] Problemen met aan de teugel... linkje naar centraal aan de teugel topic.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:38

aan de teugel rijden, komt vanzelf wel, dat kan je pony pas doen als hij ontspant. probeer eens een voorwaarts neerwaarts te rijden. Als dat goed gaat, en je pony loopt ontspannen, kun je de teugels wat korter nemen. Dan probeer je iets meer druk op de teugels te zetten, terwijl je je benen aangesloten houdt. Als hij dan nageeft, direct belonen, en iets losser laten. Knipoog Als het niet lukt, gewoon overnieuw vragen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 11:12

Ik zet een slotje op dit topic. Alle 'aan de teugel' problemen kunnen uitgebreid worden besproken in het centrale topic (zie de link gegeven door anniek_uc )