Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Helaas hebben we een bak van 15 bij 24 meter.. Maar ben gister voor het eerst met haar op buitenrit gegaan en ben van plan dit nu vaker te gaan doen, zodat ze tenminste lekker rechtuit kan. Maysie schreef:waarom zou een paard niet in balans kunnen komen als ik vragen mag Midgie?
Want daar ben ik het mee oneens.
midgie schreef:Maysie schreef:waarom zou een paard niet in balans kunnen komen als ik vragen mag Midgie?
Ze leren zeker in het bos hun pootjes op tillen , maar in balans lopen en hun achterhand er op een juiste manier eronder zetten met een ruitergewicht leer je ze niet door rechtuit te te gaan.
supertammy schreef:Gewoon zorgen dat je paardje wel lekker voorwaarts blijft. Ik denk dat het na een poosje vanzelf wel over gaat.
_Rosanne_ schreef:Mijn pony had hier ook last van, bij mij had het er deels ook mee te maken dat ik in het begin nogal moeite had met het op de goede been lichtrijden, hierdoor bracht ik haar zelf dus erg in onbalans. Ze heeft erg vlakke gangen en ik vond het lastig om het goed aan te voelen. Bijna altijd als zij begon te huppelen zat ik op het verkeerde been.
We zijn nu lekker aan het lessen en flink in de weer met het rechtrichten en nu is het al zo goed als over! Succes ermee!

Ing schreef:Ik denk ook dat lekker voorwaarts in rechte lijnen en grote voltes het onbalans kan oplossen. Gezien de omvang van je bak is de weg op/ naar het bos een goed idee. het enen paard is weliswaar de andere niet - maar ik heb mijn paard met beleren ook het eerste halfjaar nagenoeg alleen rechtuit op de weg en bos laten lopen.
Toen ik aan het echte werk begon was ze dan ook goed in balns en rechtgericht. een goede eerste stap in mijn opinie.
midgie schreef:Maysie schreef:waarom zou een paard niet in balans kunnen komen buiten als ik vragen mag Midgie?
Ze leren zeker in het bos hun pootjes op tillen , maar in balans lopen en hun achterhand er op een juiste manier eronder zetten met een ruitergewicht leer je ze niet door rechtuit te te gaan.

Beau_chance schreef:heejheej!!
K heb ook een jongepony
en die van mij maakt sprongetjes als ze iets moeilijk vind of iets niet snapt.. of ze snapt t wel maar krijg niet genoeg ruimte... ik trai dan rustig door en dan word het vanzelf minder;)

erleyne schreef:Geduld Lowara, vooral geduld! Hoe lang ben je er mee bezig? Het kan echt even duren voordat ze hun balans gevonden hebben. Is je paard wel recht op 2 teugels bij de overgang?