Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

heleen06 schreef:Ik weet niet hoe oud je paard of pony is en welk niveau hij/zij heeft gelopen, maar kan het ook zijn dat jij je buitenbeen er teveel indrukt omdat jij haar bij die opening weg wil hebben? Hierdoor geef je onbewust misschien de hulp voor een galopwissel. Maar ik weet niet of jou paard dit al kent of niet.
miekkiej schreef:nou het paard wat ik rijd is al 17 jaar. heeft zover ik weet vroeger geen hoge wedstrijden gelopen. af en toe een keer een B proefje..maar veel meer niet. de hulpen voor het overspringen heb ik wel eens geprobeert..omdat ze het wel kan..maar dat is al jaren geleden en die weigert ze.dan gaat ze heel erg in protest..dus ze doet het echt, omdat ze links gewoon heel moeilijk vind..volgens mijn SPRING instructeur ligt het aan mijn houding..maar toen de eigenaar er nog op reed waren die problemen er ook al bij haar. dus aan mij ligt het niet, want wij zijn 2 totaalverschillende ruiters. het is echt heel erg vreemd. ik ben nu heel erg bezig om haar de linkerstelling te vragen..dit doet ze heel goed..schouder binnenwaarts in galop..steeds voltes draaien..gaat super. maar zodra ik dan weer een stukje recht uitga is het bast boem..mis..9 juni heb ik al een oefenwedstrijd met haar..springe en dressuur. het zal me benieuwen hoe het dan gaat. 29 juni gaan we voor de echte punten..dan zijn de clubkampioenschappen..springen dressuur en een cross..over boomstammen enzo..echt heel erg leuk, en super snel dat ze dan is..terwijl ze al 17 is:P maar das echt niet te zien..je kan ook wel foto's van haar vinden..staan wel op bokt.nl
Navidad schreef:heleen06 schreef:Ik weet niet hoe oud je paard of pony is en welk niveau hij/zij heeft gelopen, maar kan het ook zijn dat jij je buitenbeen er teveel indrukt omdat jij haar bij die opening weg wil hebben? Hierdoor geef je onbewust misschien de hulp voor een galopwissel. Maar ik weet niet of jou paard dit al kent of niet.
het zou kunnen zijn, maar is erg vergezocht aangezien dit geen volledige hulp is voor een wissel..
xmaddyx schreef:Hoi, Mijn verzorgpony wil niet in de rechtergalop. Hij gaat een een stap of 2 in de galop en dan valt hij terug. Probeer ik het nog een keer springt hij in de andere galop aan. Ook als ik het op een volte doe of een nog kleiner volte ze doet het niet. Wat kan ik doen?!?!
R_H schreef:Ik denk dat je paardje wat stijf is, zodra hij de omheining mist is hij de steun kwijt. en pakt de andere galop om zijn schouder te ontlasen.
xViav schreef:ik denk dat je misschien iets neer moet zetten bij het open stuk van de bakrand. als de opening aan de rechterkant van haar is, kan het misschien zijn dat ze overspringt omdat ze er uit wilt. of gewoon inderdaag goed linker stelling houden
en je moet niet bang zijn, maar gewoon proberen, misschien gaat het juist goed!
succes ermee!
en voltes rijden enzo
).jury schreef:Ik krijg helemaal de kriebels al ik lees veel stellen houden.
Een paard heeft altijd een moeilijke en makkelijke kant. Door goed te oefenen kun je beide kanten even makkelijk krijgen (door fout te oefenen beide moeilijk).
Eigenlijk kunnen we er zonder filmpje niets van zeggen maar ...
Ik denk dat jouw paard over de buitenschouder wegloopt en dus uitzwaait. (Wat gebeurt er als je een volte rijdt?)
Langs een bakrand merk je dit niet maar bij het open stuk wel. Om hem dan toch de bocht om te krijgen, ga jij waarschijnlijk corrigeren en raakt paard uit balans en springt om naar makkelijke kant.
Probeer de bocht eens met contrastelling te nemen. Eigenlijk richt je hem dan recht, blijft in balans en dan kun je langzaam weer naar gewone stelling toe werken.
Probeer het een, ik ben benieuwd, hoor wel graag van je of het dit is en dan ook lukt.
probeer onder het rechtrichten ook een fijne sprong te behouden.. jury schreef:Ik krijg helemaal de kriebels al ik lees veel stellen houden.
Een paard heeft altijd een moeilijke en makkelijke kant. Door goed te oefenen kun je beide kanten even makkelijk krijgen (door fout te oefenen beide moeilijk).
Eigenlijk kunnen we er zonder filmpje niets van zeggen maar ...
Ik denk dat jouw paard over de buitenschouder wegloopt en dus uitzwaait. (Wat gebeurt er als je een volte rijdt?)
Langs een bakrand merk je dit niet maar bij het open stuk wel. Om hem dan toch de bocht om te krijgen, ga jij waarschijnlijk corrigeren en raakt paard uit balans en springt om naar makkelijke kant.
Probeer de bocht eens met contrastelling te nemen. Eigenlijk richt je hem dan recht, blijft in balans en dan kun je langzaam weer naar gewone stelling toe werken.
Probeer het een, ik ben benieuwd, hoor wel graag van je of het dit is en dan ook lukt.
Rubi_ schreef:misschien goed stelling naar links houden...