of hoe trainen jullie je paarden gewoon met springen
daar ben ik heel benieuwd naar
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(zelfs over een hoogte dat ze nog nooit gesprongen had
).
krijgen ze spieren van vanachter
Lielle schreef:thijs, hoe weet je dat je paard niet hoger kan springen? Ik neem aan dat je het al eens geprobeerd hebt. Hoe ziet je springtraining er nu uit?

Suusje92 schreef:Je kan ook een klein parcoursje bouwen met 5 hindernissen en dan 1tje waar je bijv. een scherpe bocht voor meot maken. dan loop je het eerst door en dan ga jeinbeelden hoe groot wordt de bocht meot ik versnellen of langzamer gaan rijden hoeveel galopsprongen voor de hindernis meot ik hebben om hem juist te hebben. Probeer ook eens in galop je paard wat meer te laten zitten en wat vezameld te maken en probeer keertwendingen te maken eerst heel groot en daarna kleiner proberen(doe dit wel met iemand die er zicht bij kan hebben en er verstand van heeft) en doe bijv. 10 meter volte's galloperen op verschillende grootte's Dit is goed voor de wendingen van je paard zodat je bijv. in een barrage sneller de bocht kan nemen zonder dat eht paard struikelt.
ikenindi schreef:Suusje92 schreef:Je kan ook een klein parcoursje bouwen met 5 hindernissen en dan 1tje waar je bijv. een scherpe bocht voor meot maken. dan loop je het eerst door en dan ga jeinbeelden hoe groot wordt de bocht meot ik versnellen of langzamer gaan rijden hoeveel galopsprongen voor de hindernis meot ik hebben om hem juist te hebben. Probeer ook eens in galop je paard wat meer te laten zitten en wat vezameld te maken en probeer keertwendingen te maken eerst heel groot en daarna kleiner proberen(doe dit wel met iemand die er zicht bij kan hebben en er verstand van heeft) en doe bijv. 10 meter volte's galloperen op verschillende grootte's Dit is goed voor de wendingen van je paard zodat je bijv. in een barrage sneller de bocht kan nemen zonder dat eht paard struikelt.
dat zou ik niet gelijk aan het begin doen aangezien ts haar paard wil gaan leren springen gok ik dat ze het nog nooit met het paard gedaan heeft?
ikenindi schreef:Suusje92 schreef:Je kan ook een klein parcoursje bouwen met 5 hindernissen en dan 1tje waar je bijv. een scherpe bocht voor meot maken. dan loop je het eerst door en dan ga jeinbeelden hoe groot wordt de bocht meot ik versnellen of langzamer gaan rijden hoeveel galopsprongen voor de hindernis meot ik hebben om hem juist te hebben. Probeer ook eens in galop je paard wat meer te laten zitten en wat vezameld te maken en probeer keertwendingen te maken eerst heel groot en daarna kleiner proberen(doe dit wel met iemand die er zicht bij kan hebben en er verstand van heeft) en doe bijv. 10 meter volte's galloperen op verschillende grootte's Dit is goed voor de wendingen van je paard zodat je bijv. in een barrage sneller de bocht kan nemen zonder dat eht paard struikelt.
dat zou ik niet gelijk aan het begin doen aangezien ts haar paard wil gaan leren springen gok ik dat ze het nog nooit met het paard gedaan heeft?