Ik heb een probleempje op dressuurmatig gebied.
Ik heb een Haflinger merrie (15% arbier), het is een echte sportpony die erg veel houdt van springen.
Ook met dressuur hebben we erg veel plezier alleen ze wil niet naar beneden komen en al helemaal niet aan de teugel.
Eerst liep ze ook heel erg scheef, dat heb ik er al weer uit en daar heb ik bijna geen problemen meer mee.
Ik heb van alles geprobeert om haar aan de teugel te rijden maar het wil niet lukken.
Mijn instructrice heeft het ook geprobeert en haar lukte het een rondje en meer niet. Mijzelf lukt een zijde om haar aan de teugel te houden.
Trouwens mijn instructrice is heel erg goed dus aan haar ligt het niet.
Ook heeft de beste ruiter van de manege het geprobeert en een meisje die Overijssels kampioen dressuur is geweest. Ik persoonlijk denk niet dat het aan hun ligt.
Zou het helpen om een matingaal of een slofteugel te gebruiken? En wat raden jullie aan?
xx Anneloes
Ps. mijn pony is erg gevoelig op been en in de hand ook
Foto's zet ik er nog bij!

je moet stelling en voorwaarts neerwaarts rijden, niet met slofteugel aan de gang gaan, dat zou ik alleen doen als je het gevoel niet kent en je echt weet hoe je er mee moet rijden! en niet alleen omdat je paard dan mooi loopt. als ik jou was zou ik veel voltes rijden veel stelling vragen etc. middendraf rijden, terug rijden etc. goed je handen gesloten houden.