Ik heb een 5 jarige merrie . Toen we haar kochten was ze niet verkeersmak, dus dit hebben we
haar zelf geleerd, door eerst buiten te lopen, en daarna elke dag een beetje verder buiten uitstappen en zo opgebouwd naar langere ritten. Na ruim een jaar maakten we onze eerste bos en strandritten.
Dit ging allemaal perfect. Ze vond het allemaal erg leuk , en vond niks eng.
Nu begint ze zodra ze doorheeft dat we naar buiten gaan al te draaien enzo. Eerst nog niet zo erg,
dus dan kan je nog doorrijden. Maar hoe verder je bent, hoe gekker ze gaat doen. Ze begint steeds hoger te steigeren en te bokken. Laatst ben ik bijna achteruit de sloot met haar ingereden. Het word nu dus gevaarlijk.
Ik ben gewoon doorgereden na de eerste bokjes, omdat ik niet wilde opgeven, omdat ik bang was dat ze dan zo door zou gaan en 'gewonnen' had. Ook na die laatste keer ( het slootverhaal )
Ben ik nog een stukje de andere kant op gereden, om haar niet haar zin te geven.
Zodra je terug rijd, is er niks meer aan de hand, en loopt ze helemaal ontspannen , kun je haar helemaal lange teugel geven.
Er is nooit iets gebeurd buiten, dus ik snap niet waar dit ineens vandaan komt, en ik weet ook niet hoe ik het op moet lossen..Heeft iemand een idee ??
groetjes nienke
.
)
). Ben een keer alleen geweest dat ging prima en de keer erna begon dat gedonder alleen. Pak rammel gegeven en toch voor veiligheid van ons beide in de buitenbak gaan rijden. Dag erna met iemand anders + paard weer geprobeerd, zelfde verhaal. En aan de hand is ze ontspannen en vind ze het geweldig om naar buiten te gaan.
raakt ze daar weer van in paniek, en bij alles wat ik doe gaat ze achteruit, bokken, steigeren...