Rechtrichten Academische rijkunst vandaag weer les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dukeenkaya

Rechtrichten Academische rijkunst vandaag weer les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 10:58

Hoi Allemaal,
Sorry kan nog steeds niet op de forum van Rechtrichten Academische rijkunst ( heb wel 26 berichten, maar ???) Dus doe ik het nog even zo. Vandaag om 2 uur weer les van M. Ben wel benieuwd wat ze er nu van vindt , van Duke en mij. Vandaag gaan wij grondwerk doen en rijden met een barebackpad ( deze neemt M mee, even kijken wat ik er van vindt voor dat ik er 1 gaat kopen) Het is even geleden de les, maar dat komt ik was 1 wek op vakantie en toen ging M op vakantie. Ik ga vanaf nu 2 keer in de maand rijden. Ik laat jullie vanavond of morgen ( heb ook nog een verjaardag vanmiddag) hoe het geweest is en ik ga ook foto's maken. Ik heb er echt veel zin in, Duke vindt het ook erg leuk om te werken aan iets waar hij zich ook goed bij voelt.
Mijn lerares zit ook op de forum Rechtrichten Academische rijkunst misschien kunnen jullie haar ook wel. MoniqueB. Top mens en ze geeft echt super les.
Zij heeft de curcus gevolgt bij Marijke de Jong.
mvg Mo en Duke

Anoniem

Re: Rechtrichten Academische rijkunst vandaag weer les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:00

En is M tevens een gevaarlijke crimineel oid, dat je hem/haar niet bij naam noemt? Haha!
Veel plezier met je les, ik ben benieuwd naar je foto's!

dukeenkaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 11:05

ik weet niet of zei dat wil , vraag het gelijk aan M vanmiddag. Is wel net zo netje he als ik het eerst vraag of ik haar naam mag gebruiken. Knipoog
mvg Mo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:12

O vandaar Haha!
Ik vond 't een beetje raar staan Lachen

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:57

Leuk! Ik ben sinds kort (nu 3 x les gehad) ook bezig met rechtrichten, ook bij iemand die de instructeurscursus bij Marijke de Jong volgt. Als ik met het rechtrichten bezig ben is Raya zo mak als een lammetje (al begint ze nu wel wat te drammen in de oefeningen) terwijl ze aan de longe nog weleens haar eigen ding doet (heel hard rennen bv...). Rijden doen we nog even niet, dat komt later weer.

dukeenkaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:56

Afgelopen zaterdag heb ik grondwerk gedaan, en ik moet zeggen nu pas zie ik hoe Duke moet lopen. Vandaag gewoon gereden, maar Duke had er weinig zin in, Veel voltes gereden, want hij ging steeds in telgang. Monique vondt dat Duke zijn nek niet soepel was, dus daar ga ik oefeningen voor doen. Dinsdag ga ik weer grondwerk doen, ik wissel dit af met rijden. Over twee weken weer les. Was weer een leerzamen les. Ga nu twee keer in de maand les nemen. Bedankt MoniqueB ik heb weer veel geleerd
Afbeelding
Monique legt het uit aan mij
Afbeelding
Ik ( ik heet ook monique) aan de slag

mvg Mo en Duke

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:49

Kijk, zo kan ik ook gelijk bijlezen hoe het gegaan is! Haha! Ik heb ook zo'n kaptoom in de kast hangen hè? Die kan je zo pakken. De bak is weer lekker nat zie ik. Beter dan die stofbende van de afgelopen weken. En hoe beviel de barebackpad?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:58

Leuk om te lezen dat de lessen je zo bevallen. Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste les van Monique gehad en die is goed bevallen Lachen Over een paar lesjes ook maar eens zo'n grondwerkles inplannen, lijkt me best nuttig Lachen Leuke foto's ook, Duke (paard) blijft er toch goed uit zien voor een heer op leeftijd Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:01

Ik moet wel lachen om die eerste foto. Echt zo'n Duke gezicht: "Wat is dit nu weer? Wat wil dat mens?" Hij kan zo lekker argwanend en afwachtend kijken. "Aan mijn lijf geen polonaise."

Op de tweede foto zie je al dat hij zich er meer bij heeft neergelegd: "Het doet geen pijn, ik vind het niet vervelend... nah, dan werken we maar mee, maar als het vrouwtje dit wil."

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:19

Leuke foto`s, ik krijg op deze manier ook les van Angela Remie.
Vind het een super fijne manier van werken ,

dukeenkaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 10:10

Duke schreef:
Ik moet wel lachen om die eerste foto. Echt zo'n Duke gezicht: "Wat is dit nu weer? Wat wil dat mens?" Hij kan zo lekker argwanend en afwachtend kijken. "Aan mijn lijf geen polonaise."

Op de tweede foto zie je al dat hij zich er meer bij heeft neergelegd: "Het doet geen pijn, ik vind het niet vervelend... nah, dan werken we maar mee, maar als het vrouwtje dit wil."

Heb even niet op internet gezetten en lees het nu pas Duke. De barebackpad gaan wij de volgende keer gebruiken, was geen tijd meer voor en Duke, had ook geen zin meer naar een uur oefening. Zelfs Moniqueb kreeg hem niet meer in de goede draf, hij wilde gewoon de telgang doen, dus zijn wij gestopt. Dinsdag gewoon gereden had wel even zin om te rijden. Naar veel zweet en trannen ging het weer goed met Duke zijn draf. Ja Duke laat goed zin wat hij wel en niet wil, maar het ging super goed. Moniqueb had een zweep gepakt en ik zij gelijk, doe dat maar niet, want Duke houdt niet van zwepen. Monique zei ik gebruik hem niet, maar geef tikjes, waar jij normaal je benen zou gebruiken, zo loopt hij toch goed, mee. En wat denk je Duke vondt het goed. Zweep dit hem niet zo veel meer, en dat komt denk ik dat hij het ook leuk vondt, anders had ik hem wel gehoord hahahahah Haha!
Nou ikspreek je snel de 31 les mail moniqueb wel even over de tijd

Monique en Duke