doorzitten zonder zadel wel met niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

doorzitten zonder zadel wel met niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 11:47

Ik kan wel doorzitten zonder zadel maar met totaal niet. Ik heb vanmiddag weer les en ik ga het dan weer oefenen.

Ik zit gewoon recht enzo met doorzitten maar ik kan pas doorzitten als ik steun zoek met teugels. Als ik dat neit hobbel en stuiter ik alle kanten op.

Wat kan ik hier tegen doen?

Britt

Re: doorzitten zonder zadel wel met niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:49

Zit je anders wel lekker in de zadel? Blijf je in de galop bijvoorbeeld wel goed zitten?
Je moet zelf ook goed in het zadel passen, anders kan het idd niet.

En doorzitten zonder beugels?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:19

BrittKitt schreef:
Zit je anders wel lekker in de zadel? Blijf je in de galop bijvoorbeeld wel goed zitten?
Je moet zelf ook goed in het zadel passen, anders kan het idd niet.

En doorzitten zonder beugels?

Het zadel etc zit allemaal prima ik beweeg netjes mee in galop en in stap maar in draf is het een rampenplan Lachen hij loopt met een ontspannen rug en netjes nageefelijk edta is het niet

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:56

Misschien is het een idee om iemand te vragen die jou paard aan een longeerlijn doet? Dan kun jij je concentreren op het doorzitten zonder zadel en hoef je ook geen teugels vast te houden

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:16

_meissie_ schreef:
Misschien is het een idee om iemand te vragen die jou paard aan een longeerlijn doet? Dan kun jij je concentreren op het doorzitten zonder zadel en hoef je ook geen teugels vast te houden

kijk doorzitten zonder zadle gaat prima kan gewoond e teugels losgooien of vasthouden ik blijf netjes doorzitten maar in het zadle heb ik geen grip en stuiter ik alle kanten op hbe om 4 uur les dus ik ben zometeen weg Lachen

xpasalx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:41

span je je rug aan of niet. probeer ontspannen te zitten want dat is wat je zonder zadel ook doet Knipoog
laat anders een keer iemand je pony vast houden en ga dan in drag zodat jij de teugels niet vast hoeft te houden want dan kun je geen steun meer zoeken bij de teugels.
en dan moet je wel op je beugels steunen. Knipoog veel succes met het oefenen

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:53

xpasalx schreef:
span je je rug aan of niet. probeer ontspannen te zitten want dat is wat je zonder zadel ook doet Knipoog
laat anders een keer iemand je pony vast houden en ga dan in drag zodat jij de teugels niet vast hoeft te houden want dan kun je geen steun meer zoeken bij de teugels.

Ow oke verkeerd gelezen Bloos dan sluit ik me aan bij bovenstaande tekst, komt op hetzelfde neer. Succes in ieder geval!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 16:47

_meissie_ schreef:
xpasalx schreef:

Ow oke verkeerd gelezen Bloos dan sluit ik me aan bij bovenstaande tekst, komt op hetzelfde neer. Succes in ieder geval!

Ik heb vrijdag les gehad morgenavond weer maar ik heb me rug neit aangespant maar mijn buikspiern en heb nu flinke kramp maar het ging nog steeds hetzelfde heb het er over gehad met instructie en ik ga bij haar thuis op haar paard oefenen zij heeft 3 verschillende zadel dressuur spring en vzh dus ik ga het op alle 3 oefenen eerst dressuur daarna vhz en daarna spring meot eht uiteindelijk op vhz en spring doen Tong uitsteken

Jose_Bb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:55

k zou eerst proberen je beugels gewoon over het zadel doen en dan hang je ze gewoon weer en dan met beugels

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:57

zo zwaar maken als een aardappel zak helpt bij mij het beste ;D

mirthe_laser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:49

vraagje: wat voor soort zadel heb je?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 19:37

Ik rijd op verschillende zadels manepaarden he de 1 heeft een een vhz de ander dressuur mijn favoriet heeft ene springzadel vhz en dressuur zadel