Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
miekkiej schreef:mijn paard is altijd zo mega sterk tijdens het springen..met de dressuur is het een toppertje..maar zodra ze merkt dat ze mag springe word ze helemaal dol..ze vind dat geweldig..maar nou gooit ze dan dr hoofd in de lucht, en zet ze zich helemaal vast..hierdoor gaat ze veeeelste hard..maar haar terug nemen wil gewoon niet. is het misschien een idee om met slof te gaan springen? kan dat kwaad?ik rijd haar niet op wedstrijden, maar miss is het een idee..om haar wat rustiger te krijgen..als ze dan rustig is, kan ik de slof er af halen toch, en verder proberen zonder???
groetjes..hopelijk helpen jullie mij..
Cayenne schreef:Met een slof springen lijkt me geen succes. Ze kunnen dan een flinke ruk in hun rug krijgen wanneer je de slof erbij hebt.
Misschien een optie om een martingaal er aan te hangen?

miekkiej schreef:ja dat klopt wel idd..maar het is zo..dat op de manege ook wel eens met een slof werd gesprongen als het dier druk was..en overgangen enzo doet ze met gemak. want dan is het nog dressuur..als ik haar rustig stil zet voor de hindernis....ook geen probleem..maar eenmaal er over..of over het balkje..is het dolle boel..
Jeanine84 schreef:miekkiej schreef:ja dat klopt wel idd..maar het is zo..dat op de manege ook wel eens met een slof werd gesprongen als het dier druk was..en overgangen enzo doet ze met gemak. want dan is het nog dressuur..als ik haar rustig stil zet voor de hindernis....ook geen probleem..maar eenmaal er over..of over het balkje..is het dolle boel..
Dus ga je haar leren stil te zetten NA de hindernis! Galop balk er achter, oefenen oefenen!! Paardrijden vergt tijd en training..en dit los je er niet op door er een slof aan te knopen, het enige dat je bereikt met een slof is een paard dat je kapot maakt! Ik wil niet eens weten op welke manege ze dit doen! Dat is in mijn ogen gewoon dierenmishandeling! Die van mij vliegt ook over de hindernis maar nooit zal ik dit oplossen met een hulpteugel, dit los ik op met een goede instructeur! (misschien een idee)
_Jessica schreef:Dan ben ik bang dat ik jouw instructeur niet zo goed vind! Die laten je niet met een slof springen.
Lees de tips hierboven staan goede tussen!
Jeanine84 schreef:Misschien is het idd wel jouw gevoel dat ze hard gaat! Ga niet lopen trekken, als jij een stille had hebt kan je paard er alleen tegen aanlopen..veel oefenen met grondbalken (met je instructeur) Zet dr eens stil tussen 2 balken, en stil=stil, concequent zijn! Wordt ze te heet, rij dan dressuurmatig verder, net zolang tot je paard weer rustig is! Spring eens in-uitjes, en oefen dressuur matig op je overgangen..stap-galop en terug.
maar vond het zelf dood eng om te zien..miekkiej schreef:die heb ik wel..een goede instructeur..maar die zegt dat het wel mee valt..ja die zit er niet boven op..die merkt niet hoe erg ze aan het trekken is..volgens hem moet ik haar gewoon laten gaan..teugels los:Snou dan gaat ze me toch hard..:Smaar dat is misschien maar mijn gevoel..ik moet het een keer opnemen denk ik..maar met die manege is NIKS mis..dus