Stilstaan probleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xklaudia

Stilstaan probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 11:19

Hallo,
Als ik mijn paard vanuit stap naar stilstaan zet, dan staat ze nooit met der benen
in een vierkant!
Heeft iemand tips hoe je dat kan aanleren?
Groetjee.. Haha!

Dioxide

Re: Stilstaan probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:35

Benen er aan houden op 't moment dat je dieper gaat zitten en haar dus terugneemt naar halt.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:36

Dioxide schreef:
Benen er aan houden op 't moment dat je dieper gaat zitten en haar dus terugneemt naar halt.

en daarbij zorgen dat je op beide beugels en teugels even veel druk houdt--> voor t 4-kant

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:38

Uiteraard ook wat Juudje zegt, maar dat is een basisvoorwaarde van het rijden Knipoog In balans zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:48

Misschien heb je je paard niet actief genoeg in de overgang naar het halthouden? Kun je op het laatste moment tóch een overgang naar voren maken ipv terug?

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:27

2 benen gelijke druk ook!
En even veel op je 2 billen zitten (niet scheef zitten dus)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:30

Een paard staat volgens mij vierkant op het moment dat het zijn pas heeft afgemaakt. De reden dat hij niet vierkant staat komt omdat jezelf te traag reageert of niet duidelijk gnoeg bent. Dan zet je hem als het waren in zijn pas stil. Je kunt dit ook aan de handoefenen. Ik pak hem dan mij zijn neusriem vast en zo doe ik oefeningen.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:53

Ik heb ook dit probleem. Mijn pony wilt achter niet vierkant staan. Voor weet ik al wel hoe ik hem daar vierkant moet krijgen. Als ik voel dat hij niet vierkant staat druk ik iets met mijn been (aan de kant van het been die achter staat) en dan maak ik tegelijk een ophouding met mijn andere hand zodat hij niet verder loopt. Alleen achter lukt het mij nog niet.