paard op buitenrit druk als die andere paardjes tegenkomt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

paard op buitenrit druk als die andere paardjes tegenkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 09:23

gisteren was ik op buitenrit en rijdt ook het liefste alleen,omdat hij dan beter gehoorzaam is,hij wordt erg druk van kleindere paardjes als die ze tegenkomt en in de buurt komt,en drukke paarden in het bos,wie herkent dit en wat doen jullie eraan!ik probeer hem bezig te houden en hij maakt zich erg sterk dan..zou graag tips zien

Silence

Re: paard op buitenrit druk als die andere paardjes tegenkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:25

Veel oefenen, Silence had dat in het begin ook.
Is een logische reactie aangezien het kuddedieren zijn.

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 11:00

het gekke is hij is al 13 jaar,en heeft eerder altijd met andere paarden juist het bos ingeweest maar altijd wel voorop als ze met een groep gingen was bij de vorige eigenaar

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:02

Mijn paard doet het ook en ik probeer gewoon rustig te blijven en gewoon door te stappen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:03

ja ik herken dit ook... het is al wel na vele keren minder geworden maar nog niet helemaal over!
veel success...

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:06

Mijn paard wordt ook erg heet als hij andere paarden ziet, dan maait hij met zijn voorbenen en lijkt wel 10 cm groter te worden. Ik probeer rustig diep te gaan zitten en goed doorademen. De laatste keer heb ik hem aan het werk gezet d.m.v. wijken en schouder binnenwaarts. Dat hielp wel iets maar daarvoor moet je natuurlijk wel op een goede ondergrond/pad rijden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:08

ik praat tegen haar. klinkt heel stom. ik laat haar wel kijken even, maar daarna moet e weer op mij letten en dat doet ze erg goed. ik beloon haar wel extreem dan met mijnb stem

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:20

Mijn paard gaat dan dribbelen en met haar hoofd zwaaien. Ik moet dan echt opletten dat een boom niet te dicht op het pad staat. Ik houd haar stappende en zeg haar rustig te zijn, wanneer ze voldoende gekalmeerd is, zet ik er weer gang in, eerder niet. Van dat dribbelen wordt je zo moe, maar wanneer ik haar dan vrije hand zou geven, weet ik zeker dat ze er vandoor speert en daar pas ik voor Extreme duivel .

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:25

is heel logisch hebben toch wel de meeste paarden
ik rij veel in de bos ook met de jonge paarden want dat rijdt soms prettiger dan altijd in de bak en leren er veel van, maar daarmee stuit ik heel vaak op dat probleem, maar blijf ze aan het werk houden, mogen niet met hoofdje omhoog komen maar gewoon bij les blijven, ga meestal draven, buigen, wijken zodat ze op mij moeten blijven letten!

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:55

Mijn vorige paard deed die ook ontzettend erg,Ging altijd heel erg hinneken,en als die paarden aant rennen waren wou ze het liefst zo mee rijden,Ze lette eigenlijk helemaal nietmeer op mij Scheve mond.
Wat bij mij heel erg hielp was heel hard tegen de praten van : Hé let op!& Kom op door lopen! dat soort dingen Tong uitsteken.
Het klinkt misschien raar..Maar het hielp bij mij echt Knipoog!