Graag zou ik wat advies en tips willen van mensen, misschien dat ik er namelijk iets mee kan.
Regelmatig (zeg maar bijna elke dag) rijd ik met mijn pony door het bos, wat altijd wel goed gaat. Ze is kijkerig, maar niet iets waar ik (of zij) problemen mee ondervind.
Ik rijd lekker met een lang teugeltje en geniet van de natuur

Onlangs kwamen we een grote groep reeën tegen, mijn pony stond op de noodrem en bleef stokstijf stilstaan. Ik kreeg haar met geen mogelijkheid door. Niet erop en niet ernaast.
Ze vond het toch niet zo leuk en misschien ook wel heel eng, want wat ze anders nooit doet deed ze nu wel, ze zette het op een rennen naar huis toe.
Als ik nu met haar weer naar buiten ga en ze vind iets engs, wilt ze er weer met geen mogelijkheid langs en draait weer om en rent weg. Gelukkig krijg ik haar wel terug en doe ik een poging er nog langs te gaan, maar ik denk dat haar ervaring met de reeën toch niet goed was.
Ik stap met zekerheid op mijn pony, ben niet bang of angstig en loop rustig met een lang teugeltje. Net als altijd vertel ik haar hele verhalen over mijn leven, haar leven, wat we eten enz. enz.
Misschien heeft iemand tips met hoe ik hiermee kan gaan oefenen?

. Maar als het op een breed zandpad of ruiterpad is kan je dat wel doen.