Overgangen maken om hem sneller en wat heter te krijgen op mijn been.
Oefeningen snel achter elkaar rijden zodat hij snel moet meedenken.
Zowel veel als weinig ruimte geven vanvoor.
Bij deze opties was het allemaal hetzelfde resultaat: stilstaan!
Op zo'n moment probeer ik hem eerst voorwaarts te drijven met been en zit en als hij dan niet reageert tik ik aan met de zweep. Feit is dat hij hierop bokt. Dan gaat hij wel geteld drie passen sneller...
Vervolgens kwam de man die de eigenaresse soms helpt, die zei dat ik te zacht was met hem en raadde me aan om te "slaan op de benen" nu vind ik dit een beetje grof maar ik bedacht dat, als dat zijn gevoelige plek was, ik hem misschien wel met mijn zweep kon "kriebelen" (dus niet echt slaan maar heel zachtjes een tikje op zijn bovenbeen, net onder zijn bil) en dat helpt idd iets of wat, dan gaat hij wel tien passen op een enigszins normaal tempo
Maar daarna valt hij stil...Ik pits hem haast fijn met mijn benen en als ik op een hobbelpaard zo met mijn zit drijf gaat het wsl zelfs vooruit...Maar bij deze heeft het absoluut geen zin.
Zijn er hier mensen met slome paarden die hetzelfde deden en die een oplossing gevonden hebben? Want bij een paard dat niet voorwaarts is, kan je ook geen achterhand activeren...
Op een gegeven moment deed hij het wel, maar wilde hij harder! En dat moet je krijgen: hij moet harder willen!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hij doet nl niets liever
Hij trekt zich er gewoon helemaal niets van aan... 

Maar ik houd de optie in mijn achterhoofd hoor!
Wat zal ze raar kijken