Galop anders dan anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

Galop anders dan anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:16

hooi Sorry als dit verkeerdt staat Knipoog
Ik verzorg een groot paard en heb er al 1 x op gereden ze is nog wel schrikachtig maar dat komt goed.
Maar ik ben al heeeeeeel veel in stap geweest en een beetje in draf dat gaat super goed Lachen
Maar omdat ik eerst altijd op een pony reedt en ok in galop ga.
Ben ik bang dat galop op het grotere paard harde of anders gaat en dat ik er dan afval of
weet iemand of dat een verschil is? van pony tot paard in galop? Haha!
Sorry als eht een rare vraag is maar daaat is bokt voor Knipoog
Groetjes Sabina

_Ceres_

Re: Galop anders dan anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:21

Ligt natuurlijk aan soort paard waar je nu op zit en soort pony waar je op hebt gereden,
maar over het algemeen hebben pony's veel vlakkere gangen dan paarden
en zitten daardoor dus anders.
Het grote verschil wat ik heb gemerkt is dat paarden over het algemeen hoger opgooien dan pony's.
Maar zowel in draf als galop: dus dan zul je het al wel gemerkt hebben.
Qua tempo hoeft er eigenlijk geen verschil in te zijn, maar vaak voelt een paard juist langzamer aan
(tenminste dat stel ik me voor bij wat jij omschrijft als 'een groot paard' (denk dan aan stevige rond 1,75m)).

Zou gewoon galopperen als het vertrouwd aanvoelt hoor!
Komt goed Knipoog

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:36

Bedankt voor de reactie Knipoog
Bij het paard zit er een nieuw zadel bij
dus meot ik ff goed wennen het is een hele goeie
zachte been stuk ofzo iets xD dus licht rijden is heel anders geworden dan op een gewone platte been stuk (ofzoiets) Tong uitsteken
Ik zal ff kijken voor een foto de ras weet ik niet veel zeggen rond draven x nog wat Knipoog

Afbeelding

rizzzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 17:41

Volgens mij neemt ze dan alleen grotere passen. Maar mijn motto is 'Je kunt het beter proberen dan afwachten' dus ik zou zeggen gewoon proberen Lachen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:15

Hoeveel pony's en paarden verzorg jij zeg?

Maarja, ontopic. Een paard maakt natuurlijk wat grotere stappen en zal dus wat harder gaan dan bijv. een shet in galop. Dat wil niet zeggen dat je eraf valt, als je gewoon stevig op je kont kan blijven zitten is er niks aan de hand. Vraag desnoods de eigenaar het paard eerst te longeren met jou erop, lukt het niet in galop kan hij/zij hem weer terugnemen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:30

ik vindhet op een paard persoonlijk vaak lekkerder zitten dan op een pony in galop. verschilt per paard of per pony, maar niet persee aan de hoogte volgens mij Knipoog

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:18

Idd ze zitten wel lekkerder , komt omdat ze grotere passen nemen. Je hoeft hier echt geen schrik voor te hebben desnoods begin je aan de longe?

supersill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:22

ja wat al gezegd is een paard neemt grotere passen dan een pony ikzelf vind een paard ook wat fijner galloperen, en ze gooien wat hoger op maar het is niet moeilijk ofzo gewoon even wennen denk ik

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:11

ik zeg dit:
Doe het als je er zelf klaar voor bent en je er goed bij voelt doe het op een moment dat je denkt ik doe het gewoon of Nu doe ik het.
Dan is het leuker voor jou en makkelijker!
Persoonlijk vind ik mijn eigen pony lekkerder zitten hier rijd ik dan ook wel heel vaak op enzo.. maar ik vind het paard vaak te veranderend kan ook aan mijn pony liggen of het paard waarop ik rijd.
maar mijn pony heeft een ruime galop dus misschien maakt dat het verschil wat midner Tong uitsteken

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:33

Het lijkt alsof het paard heel hard gaat, aangezien de passen ruimer zijn, dat was bij mij ook, dus ik hield dan in, naderhand het filmpje gekeken dat ze hadden gemaakt, bleek dat ze geowon in een rustige galop zat eigenlijk Tong uitsteken

xpasalx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:23

ik denk dat het wel mee zal vallen en pony moet meerdere stappen zetten dan een paard dus ik denk dat het rustiger gaat maar ik weet het niet Bloos