Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dapy schreef:EEn paar keer aan de hand aten zien dat er niks eng is. Rustig toespreken. Ook een paar keer in stap, en daarna rustig probere n te draven
ElineBungle schreef:Doet ze het ook als je aan de hand draaft? je kan misschien is iemand meevragen en er dan naast laten lopen als jij erop zit?
Eva_ schreef:Is het niet gewoon aanstellerij?
norski schreef:en als jij er nou op zitr en iemand anders er naast laat lopen.?
juudje84 schreef:ach niks aan de hand doen, gewoon er heen rijden en aanpakken die handel, tis gewoon stinkmodder :p
als ze het dan nog niet doet gewoon een tik geven, jij bent de baas en je moet weten waar je principes liggen, (je moet haar natuurlijk geen échte pijn bezorgen, maar een beetje streng zijn mag best ) x_Renee schreef:En trouwens, ik begrijp niet dat je het toelaat dat ze naar andere mensen bokt als die haar bij de teugels hebben!
daar moet je haar echt op straffen hoor!, mijn aanpak is gewoon streng en lief als ze het goed doet.
je hoeft niet meer te reageren want ze gaat er al weer gwn langs;)
dankje voor allle tips.!
welshbeauty schreef:er staan 2 bomen in de wei waar ik rij..
my verzorg pony wilt nooit tussen die bomen door...
dat is best wel verevlend want dan zit je in draf.
en dan remt hij ineens weten julliej er mischien iets op hoe ik haar
makkelijker langs de bomen kan krijgen..?
FriesJitse schreef:x_Renee schreef:En trouwens, ik begrijp niet dat je het toelaat dat ze naar andere mensen bokt als die haar bij de teugels hebben!
daar moet je haar echt op straffen hoor!, mijn aanpak is gewoon streng en lief als ze het goed doet.
Ik straf haar ook wanneer ze dat doet ze krijgt dan gewoon een tik op haar neus van me en een KAPPEN NOU! erbij tegenwoordig (ik merk wanneer ze het doet ) is KAPPEN NOU! of WAAG HET! genoeg maar ze blijft het altijd wel ff proberen