Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Latisha schreef:+1ik denk dat je vriendin meer aan het vertrouwen en respect moet gaan werken van haar pony.
marcie schreef:Latisha schreef:+1ik denk dat je vriendin meer aan het vertrouwen en respect moet gaan werken van haar pony.
Loe schreef:en even een stangetje erin? Ik rijd nu buiten ook met een stang, omdat mijn pony ook alleen maar weg rende. Dit werd echt heel gevaarlijk. Nu hoef ik niets meer te doen, hij blijft bij mij en ik heb totaal geen druk op mn teugels staan. Toen ik met gebroken bit buitenreed bleef ik in zn mond trekken, nu rij ik met losse teugels.
Misschien een idee? Dan kan je dat later als ie het wegrennen afgeleerd is weer rustig teruggaan naar een ander bit.
Vooral buiten is een rem heel belangrijk, anders kom je in gevaarlijke situaties terecht!
Latisha schreef:ik denk dat je vriendin meer aan het vertrouwen en respect moet gaan werken van haar pony.
ze was zo onder de indruk dat ze stopte.
)esther1987 schreef:mijn pony (fjord) heeft dit ook jaren lang gedaan tot mijn grote ergenis!
bij haar was het ook geen schrikreactie.
wat bij haar geholpen heeft is vooral niet trekken maar teugels 'losgooien' en been geven.
zij had echt zoiets van...huh?ze was zo onder de indruk dat ze stopte.
hopelijk heb je hier iets aan.
ik heb destijds van mijn instructrice de stomste tip ooit gekregen.....als ze ervandoor gaat, doe je gewoon je handen voor haar ogen, 9 van de 10x stoppen ze dan,
meid doe dit niet.....wij zijn volop tegen een boom beland![]()
(opzich had ze gelijk...ze stopte wel)
succes!
esther1987 schreef:mijn pony (fjord) heeft dit ook jaren lang gedaan tot mijn grote ergenis!
bij haar was het ook geen schrikreactie.
wat bij haar geholpen heeft is vooral niet trekken maar teugels 'losgooien' en been geven.
zij had echt zoiets van...huh?ze was zo onder de indruk dat ze stopte.
hopelijk heb je hier iets aan.
ik heb destijds van mijn instructrice de stomste tip ooit gekregen.....als ze ervandoor gaat, doe je gewoon je handen voor haar ogen, 9 van de 10x stoppen ze dan,
meid doe dit niet.....wij zijn volop tegen een boom beland![]()
(opzich had ze gelijk...ze stopte wel)
succes!

InekeH87 schreef:+1[/quote]ik denk dat je vriendin meer aan het vertrouwen en respect moet gaan werken van haar pony.
[/quote]
Dorienn schreef:doet mijn paard ook.
dit helpt zeker en vast: als je draaf t en je voelt dat ie harder en harder gaat, trekken. hij moet gewoon stilstaan en je mag alles gebruike. ook in galop, rent ie weg, trekken opnieuw in draf. de eerste paar ritten gaat ie wegvliegen na 2 galopspriongen en krijg je hem pas na 30 terug in draf, maar dat wordt altijd kleiner, en de pony gaat beter luistere. mn paard was ook ongehoorzaam op buitenritten, en ben nu met deze methode bezig.
begin nou niet heel bokt op mij af te geven, heb deze methode gekregen van een dierenarts, die NH ez doet. je paard is gewoon ongehoorzaam, dus je mag trekken.