Urielle schreef:Ik heb niks tegen schuimen Patjelisa, integendeel. Ik vind alleen dat een paard gaat schuimen doordat de aanleuning voor elkaar is, paard ontspannen en mooi los door het lijf en de druk op de speekselklier. In jouw geval is dat dus niet zo, omdat het paard een probleem heeft (gehad?) met het materiaal van het bit. Het glijden van het bit zou ik dus eerder willen bevorderen door het gebruik van iets vettigs (vaseline oid) wat ook lang blijft zitten tijdens het rijden dan door het oproepen van extra speeksel wat door de wrijving van het bit wel een beetje opschuimt maar wat ook zo weer weg is..
Hoe reageert je paard overigens op een kunststof bitje a la happy mouth? Dus waar hij echt niet in aanraking komt met metaal?
(ik heb zelf een metaalallergie en je wordt er niet vrolijk van, zelden zijn dingen uit één soort metaal gemaakt, meestal zit er nog andere brol door voor de stevigheid.)
Het was helemaal dicht en door happy mouth na een uurtje helemaal open waarschijnlijk omdat het is gaan wrijven en daardoor heel heet word.
Ik moet in ieder geval een training vinden waardoor de aanleuning weer beter word maar op een manier waar ik weinig druk bij nodig heb.
Ik heb nu speciaal spul gehad bij de ruitershop voor droge mond hoeken en dat smeer ik voor en na het rijden in.
We denken dus ook dat ze geen vertrouwen meer heeft in het bit en daar om zo loopt.
Ik zit echt in een cirkel en hoop dit na een jaar toch een keer te doorbreken.