Ik heb een vraag/probleem; Mijn pony pakt vaak (lees bijna altijd) het bit vast op links. Hierna is het moeilijker om haar nageeflijk te krijgen en stelling te rijden. Ze gaat niet harder lopen ofzo of onbestuurbaar worden, alleen aan de teugel rijden wordt er moeilijk door. Ze houdt dit heel de tijd vol, totdat ik afstap. Op sommige dagen gaat het ineens fantastisch en laat ze alles los en gaat het rijden helmaal super (ik beloon haar dan helemaal gek
) Als ze vastpakt laat ik meestal los en vraag ik daarna weer iets. Nu is mijn vraag, hoe komt dit? Wat doe ik fout? En hoe kan ik het proberen op te lossen? (ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit fijn rijden is voor mijn pony).Ik hoop dat iemand me uit kan leggen wat ik moet veranderen,
groetjes!
dus ik zal dan op rechts meer druk moeten houden en op links verminderen. Hopelijk kan ik dan oplossen wat ik zelf fout doe, Thanks voor de reacties!
dan moet je hem aan die kant niet meer gaan vasthouden, maar alleen links de druk verminderen totdat die gelijk is aan rechts