Hoe moet je van gallop wisselen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessy_1

Hoe moet je van gallop wisselen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 10:07

Hallo,,

Ik rijd nu al een tijdje. Maar ik zou graag willen weten hoe je een
gallopwisseling maakt?! Als ik in gallop van hand verander dan doet ze het automatisch als we de hoefslag op komen. Maar als ik bijvoorbeeld op de hoefslag wil wisselen lukt het niet!
heeft iemad tips?

Goetjess. Bloos

Daan_O

Re: Hoe moet je van gallop wisselen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:33

Als ik dit zo lees (en in combinatie met het andere topic dat je hebt geopend) krijg ik het gevoel dat je helemaal niet toe bent aan galopswissels. Sowieso is het niet handig op met galopwissels te beginnen op de hoefslag. Ik zou eerst goed aan de basis werken en dan pas verder gaan met moeilijkere dingen Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:37

dit soort dingen zou ik met je instructrice overleggen...
al zou je er al aan toe zijn, dan kunnen we je dat nog niet over de computer op een forum leren...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:53

De wissels nog even lekker aan de kant laten liggen. Wissels zou ik pas gaan trainen als je zelf goed kunt rijden en je paard eraan toe is om wissels te springen. Wissels heb je pas in het Z nodig, dus pas zodra je M dressuur bent kun je rustig beginnen met wissels. Wissels is niet iets wat je 1,2,3 doet. Je begint eerst met de contragalop en als je paard dat onder de knie heeft begin je pas met een gewone wissel. Dus met stap of drafpassen ertussen. En dan pas door naar de vliegende wissel.

Dus voorlopig nog even lekker aan de basis werken. Die wissels heb je niet nodig.