Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar dat ik in zo'n situatie blijf zitten maakt me wel steeds zekerder. Dus ik sluit me aan bij degene die vond dat je gewoon es moet vallen, dan merk je dat je het best overleeft. De angst in je hoofd is te groot, als je eenmaal weet hoe het "echt" is merk je dat het reuze meevalt. Al heb ik makkelijk praten met een paard van nog geen 1,35 m
Ik heb er ook hulp bij gehad. Dat is heel goed gelukt. Ik ben nu nog steeds wel een beetje nerveus als hij wat frisser is. Maar dan ga ik even wat andere oefeningen doen die wel gewoon goed gaan en dan maak ik hem een beetje moe. Over de "Hij" in dit stukje, heb ik het dus over mijn eigen jonge pony Coco. Hij is pas 5 en nog niet zo heel lang gecastreerd. Hij heeft nog redelijk vaak hengstenstreken, maar dat was niet de reden waarom ik bang werd
Ik vertel dat liever niet zo in de wilde weg x'D
Ik zat er ook altijd héél erg mee!
en het korte geheugen is weg wet sosm niet meer wat ik was aan het doen of aan het kijken was op tv door een val van het paard ,maar moet wel zeggen was niet mijn paard schuld maar ikke door mijn onwetendheid ,paard kreeg iets aan rug en benen en is daarom op een boerderij gaan staan ,na veel wikken en wegen een nieuw paard gekocht en les genomen maar had nog steeds die angst ,wat mijn geholpen heeft voor 80%is gaan rijden op een goede manege waar geen druk staaat van je moet je moet dit doen en dat doen en echt het heeft me geholpen ,maar moet zeggen je moet dat doen waar je je zelf heel goed bij voelt en iedereen zegt ochja manegepaarden lopen wel jajamaar toch moet je iets doen en voor mij is dit de oplossing ,en vandaag heb ik zelfs op mijn paard gezetten zonder zadel das voor mij een echte mijlpaal en gedraafd ik voelde mij koning te rijk echt ik ga zo goed vooruit en dat is waar ik voor doe niet dan dus doe waar je je goed bij voelt