ik heb nu ongeveer 5 maanden een nieuw paard. Onder het zadel is ze hartstikke braaf en schrikt ze echt nergens van. Ook in de buitenbak loopt ze gewoon braaf haar rondjes.
Ze is ook niet bang voor verkeer, dat maakt haar eigenlijk allemaal niks uit.
Je zou denken, fijn paardje om mee buiten te rijden. Maar toen ik haar nog niet zo lang had, liet ik nadat ik gereden had mijn nicht er buiten op uitstappen, ik liep er naast maar hield hem niet vast ofzo, want ik dacht dat ze wel braaf zou zijn. (had al een paar x met haar gewandeld buiten)
Maar nadat we ongeveer 10 min aan het lopen waren zag ze voor zich een paard dat n beetje vervelend deed, en ineens draaide ze om en galopeerde ze heel hard terug naar huis, gelukkig bleef mn nichtje erop zitten en was de weg autovrij. Maar toch ben ik nu een klein beetje bang om naar buiten toe te gaan, ik ben daarvoor ook al welles met haar naar buiten gegaan en toen ging alles goed, ze schrok wel n paar keer van vogels ofzo maar ze rende niet weg.
Dat ze dit bij mijn nicht deed, kan dat te maken hebben met dat ze haar helemaal niet kende en dat ze dus geen respect voor haar had, en dacht.. ik heb hier geen zin in, ga lekker naar huis?
Het lekkere seizoen begint weer en wil eigenlijk wel weer lekker buiten gaan rijden, daar heb ik haar tenslotte ook voor gekocht, maar dan moet het wel veilig natuurlijk!
Ohja, op het begin was ze heeeel rustig tijdens het wandelen, en nu vind ze het wel n beetje spannend af en toe heb ik het idee.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan moet pakken??
Gr