,Ik heb nu bijna twee maanden mijn eigen pony
Ik heb iedere week 3 keer privéles
Het klinkt een beetje verwent maar ik vond het wel nodig aangezien Linda zelf nog maar net 5 is geworden en nu bijna een jaar onder het zadel is.Maar het probleem is dus dat ze onwijs moeilijk is met rijden. Met proefrijden was dit ook al zo maar ik dacht dat het wel over ging. Maar ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Ze is ingereden door een meisje van 15 met weinig ervaring en daar was het ook niet helemaal goed gegaan. Ze is ontzettend hard in de mond. Zo erg zelfs dat ik haar niet goed kan sturen. Ook loopt ze weg over de schouder. En als ik dan mijn buitenbeen eraan hou gaat ze alleen maar harder voor de rest reageert ze er niet op.
Laatst in de les ging ik bij A op de grote volte op de rechterhand. Ze was weer heel hard in de mond en ik kan der dus niet goed met mijn benen sturen. Opeens ging ze opeens linksaf. Ik hing er naast maar ik was wel wat gewent dus ik kon blijven zitten. Ik dacht oke, ik ga weer opnieuw op de volte. Draaf weer aan en hups doet ze het weer. Snapt ze nou niet dat ze met de hulpen die ik geef op de volte moet blijven of wil ze het niet snappen en probeert ze me maar uit?
Daarna met uitstappen wou ze zich weer de heletijd de andere kant uit. Mijn vader zegt dan: "Trek eens wat meer aan die binneteugel, en houd met de buitenteugel contact." Maar als ik harder ga trekken wordt ze alleen maar harder in de mond. Dus dat wil ik ook weer niet. Maar nu kan ik der niet sturen.
Wat moet ik nou doen? Of is ze gewoon een spelletje met me aan het spelen en moet ik blijven trekken. ( Dat wil ik trouwens niet eens want dat doet haar en mij pijn en dat is het laatste wat ik wil
)Groetjes, Emmie