Ik zit met het volgende probleem: tijdens het lichtrijden beweeg ik als ik omhoog kom mijn onderbenen van het paard af. Hierdoor heb ik geen stille beenligging. Deze manier van rijden heb ik me waarschijnlijk aangeleerd na een enkelblessure van een aantal jaren geleden, heb toen een scheurtje in mijn enkelband gehad. Normaal uitdrukken van mijn linkerbeen is een tijd pijnlijk geweest, en heb me toen een verkeerde houding aangeleerd. Ik wist dus al langer dat ik dit deed maar nu we nieuwe (scheve) stijgbeugelblokjes gebruiken valt dit extra op, doordat ik mijn hakken extra uit moet drukken beweeg ik mijn benen nog verder van het paard af en als ik dit probeer te corrigeren verlies ik mijn beugels. Hierdoor kan ik mijn paard absoluut niet meer goed rijden op het moment.
Ik ben er na drie keer proberen al wel uit dat er weer platte blokjes in de beugel komen maar wil ook wat aan het houdingprobleem doen. Wie heeft goede tips en oefeningen om mijn onderbenen dicht bij het paard te houden zonder dat ik ga klemmen? Ik ben benieuwd. Heb trouwens niet uitgebreid gezocht op dit onderwerp dus als de gouden tip al elders vermeld is hoor ik het ook heel graag!