Wie kan mij helpen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 13:35

Hayy Knipoog

Ik zit een beetje met een probleem.
Ik & Giota gaan nu wat meer dressuurgericht rijden dan recreatief en dit gaat erg goed.
We hebben nu eindelijk een rustige galop te pakken en we worden ook steeds beter in de galop.
Maar toch is er een probleempje,ze 'zit' nogal fel op haar voorhand bij de galop,ik zit niet te fel naar voren en blijf rustig en ontspannen zitten.
Maar wie weet tips of info of..om dit te kunnen verhelpen ?

Alvast bedankt ! Haha!

Groetjes xx Lies

Mootje

Re: Wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:36

Les nemen van een gediplomeerd instructeur!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:45

mo_van_dijk schreef:
Les nemen van een gediplomeerd instructeur!

Dat heb ik al váák gehoord.µ
Maar dit is gewoon écht niet mogelijk !
Ik neem manegelessen,dat wel,maar dat leren we nu nog niet,hoe je ervoor zorgt dat je paard niet te fel op de voorhand gallopeerd.
Ik kan ook geen manegelessen nemen doordat ik geen trailer heb.
Ik wil dit aan de andere kant ook graag zélf eens proberen,daarom dat ik hier op bokt tips vraag Knipoog

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:49

toch eens rond kijken voor een instructeur, kan ook aan huis komen hoor. en sommige zijn echt niet zo duur. goed rondkijken, als je van je problemen af wil moet je toch een arvaren iemand erbij halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:04

Sorry, ik snap jouw termen niet. Wat bedoel je met fel op de voorhand en zelf niet fel naar voren zitten?

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:06

Je zegt:
Ik neem manegelessen, dat wel Ik neem manegelessen,dat wel,maar dat leren we nu nog niet,hoe je ervoor zorgt dat je paard niet te fel op de voorhand gallopeerd.
En dan 1 zin later zeg je:
Ik kan ook geen manegelessen nemen doordat ik geen trailer heb. Verward

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:16

misschien bedoelt ze manege lessen met dat paard gaat niet, maar dat ze zo ook nog op de manege rijdt dus op manege pony's /paarden

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 18:44

juudje84 schreef:
misschien bedoelt ze manege lessen met dat paard gaat niet, maar dat ze zo ook nog op de manege rijdt dus op manege pony's /paarden

Klopt Knipoog
Ik bedoel dat ik geen manegelessen met mijn paard kan nemen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 18:45

Sonja schreef:
Sorry, ik snap jouw termen niet. Wat bedoel je met fel op de voorhand en zelf niet fel naar voren zitten?

Dat ze in de galop erg op haar voorhand 'loopt' zegmaar.
En Van mezelf vind ik dat ik niet te veel naar voren zit.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:48

nou, ik denk dat je veel moet schakelen. En figuren rijden, dat je verzamelder loopt en dus meet gewicht op de achterhand plaatst. Dat zal in de galop ook werken Knipoog
Over het lessen: je kan ook stoppen met manegelessen en een goedkopere instructeur zoeken die bij je thuis komt. Is misschien minder vaak, maar je leert er meestal véél meer van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:57

ZarcoTje schreef:
Sonja schreef:

Dat ze in de galop erg op haar voorhand 'loopt' zegmaar.
En Van mezelf vind ik dat ik niet te veel naar voren zit.

OK, da's duidelijk.

Om te beginnen kan jouw paard nooit goed lopen als jij niet goed zit. Zaak dus om eerst je eigen zit aan te pakken. Probeer in gedachten te houden waaróm je niet voorover mag zitten, dan onthou je 't beter en denk je er eerder aan om jezelf te corrigeren. Als jij voorover zit, leg je eigenlijk jouw gewicht teveel boven de schouders. En dat op een paard dat het dus al moeilijk vindt om zichzelf te dragen en de schouder te liften.
Tegen het teveel op de voorhand lopen van je paard (als jij netjes zit Knipoog ) kun je zoals hierboven ook al geopperd gaan schakelen in je tempo, maar ook veel overgangen van en naar galop maken. Rij al weer terug vóór het paard de kans krijgt om op de voorhand te vallen en 'door te gaan tanken', hou 'm gesloten en rijdt meteen weer lekker voorwaarts in draf. Dan even doorsluiten en weer aanspringen. De overgangen, dáár worden ze sterk en handig van. Niet van de kilometers.

marie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:38

als je niet echt zeker weet dat je goed zit(niet te ver naar voren of achteren) kun je een spiegel neerzetten daarin kun je jezelf zien en kun je dus zien of je goed zit.
zit je goed dan idd zoals al eerder geopperd overgangen rijden en figuren rijden. zet je paard eens op de volte om te galopperen als je de juiste hulpen gebruikt moet ie wel zijn achterhand er meer onder zetten. daarnaast moet je hem natuurlijk wel goed verzamelen (aan de teugel rijden) anders geef je hem een vrijbriefje om op de voorhand te lopen