Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

VValar schreef:Paard moet ook in het wijken lichte buiging en stelling om je binnenbeen houden Urielle. Het is niet de bedoeling dat hij recht in zijn lijf blijft bij deze zijgang.
Don_Marcello schreef:Appuyeren kan je ook anders uitleggen. Het is van hand veranderen in travers. Travers wordt zover ingezet dat je paard parallel aan de lange zijde komt. In het Duits heet appuyeren ook gewoon traversalen!
Als je het zo uitlegd in plaats van denken vanuit het wijken is het veel duidelijker.
Don_Marcello schreef:Appuyeren kan je ook anders uitleggen. Het is van hand veranderen in travers. Travers wordt zover ingezet dat je paard parallel aan de lange zijde komt. In het Duits heet appuyeren ook gewoon traversalen!
Als je het zo uitlegd in plaats van denken vanuit het wijken is het veel duidelijker.
Urielle schreef:Ik snap die theorie nog steeds niet zo goed.
Bij travers op de diagonaal komt de achterhand voor en bij het appuyement is dat ongewenst. Hij wordt ook meestal ingegaan vanuit schouderbinnenwaarts. Daarom zit ik nog steeds wel eens te bedenken of het wel hetzelfde is, ook al heb je de buiging in dezelfde richting. Zou je het voor mij eens willen toelichten?
Urielle schreef:Ik doe niet met wijken en omstellen hoor, ik doe net als Vvalar, schouderbinnenwaarts en dan de achterhand meenemen op de lijn. Alleen als ik travers rij langs de hoefslag probeer ik mijn paard meer te buigen dan hij heeft in het appuyement als ik travers op de diagonaal zou rijden. Vraag ik dan wellicht in de travers te veel buiging? Mijn paard pakt het appuyement iig makkelijker op dan die *&é! travers