Hard en pijnlijk in draf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Hard en pijnlijk in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 21:37

Hallo,

Vandaag ben ik lessen gaan volgen in de manège omdat ik binnenkort wil meedoen aan een soort dressuurexamen. Het valt mij op dat sommige paarden erg "hard" zijn in draf tijdens het doorzitten. Ik bedoel dan dat het echt pijn doet en niet meer aangenaam is om te blijven doorzitten. Kan dat aan mijn (misschien verkeerde?) zithouding liggen of zijn sommige paarden nou eenmaal hard in draf?

Ikzelf heb ook een Haflinger, maar hij is nog niet voldoende geleerd om die dressuurproef af te leggen. Daarom zal ik het examen niet met hem afleggen, maar hij is bijvoorbeeld wél zalig in doorgezeten draf. Ik blijf zelfs liever doorzitten bij hem, dan lichtrijden...

Groetjes,

Annelies

Jasmijn159

Re: Hard en pijnlijk in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:39

Sommige paarden zijn inderdaad moeilijker uit te zitten dan andere, maar het scheelt ook al als je ontspannen in een goede houding zit. Misschien een keer een zitlesje proberen?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:16

dat hangt indd van de pony af, ben het verder emt lotte eens

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:20

Het ligt er ook aan of je paard/pony zelf ontspannen loopt. Als de rug van het paard ontspannen is zit het ook een stuk lekkerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:55

Er zit gewoon heel veel verschil in gangenwerk. Als ik eerst op onze KWPN'er gereden heb en ik pak daarna de Paint, dan piep ik ook want dan voelt die draf echt bonkerig aan. Dat dreunt door je hele lijf.
Als ik het andersom doe, heb ik nergens last van en valt vooral het heerlijk verende gangwerk van Leo me op.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:19

Vaak heeft het ook te maken met het feit dat de meeste manegepaarden niet correct gereden worden en dus hun rug wegdrukken, wat weer onaangenaam zit voor jou...

Ken het probleem wel, mijn favoriete manegepaard zit vreselijk hard in draf, bij hem komt het omdat hij niet genoeg kan ontspannen, zit er helaas ook stevig ingebakken en krijg je in een uurtje les niet goed Boos!