Fries loopt niet mooi,gaat alleen maar hard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_Simba

Fries loopt niet mooi,gaat alleen maar hard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:17

Ja beetje rare naam maar ; Kennisen hebben dus een Fries die ik wel eens rijd het is een hengst van 5,5 jaar oud.
Hij is erg bespierd maar word eigenlijk voor zijn doe nte weinig gereden 5 keer per week.
En hun drijven niet want hij gaat toch hard genoeg , ik rijd er dus wel eens op vind dan eigenlijk ook erg moeilijk om wat meer hem te laten werken hij gaat zo hard hou ik hem in valt terug naar stap het is wel echt een lieverd en doet alles wat je zegt maar een klein hulpje luistert hij niet naar een grote valt hij terug naar stap hou ik dan mn been eraan springt hij aan in galop.
Zou graag wat meer met hem willen werken en binnenkort wedstrijdje maar, de eigenaar zelf en ik weten niet z ogoed hoe we dat het beste moeten aanpakken.!

Alicia2u

Re: Fries loopt niet mooi,gaat alleen maar hard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 06:40

Wat dacht je van een instructeur zoeken en les nemen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 06:45

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

En 5x per week rijden is wel genoeg hoor Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 06:45

Zoveel mogelijk overgangen rijden en misschien eerst longeren voor het rijden? Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen op overgangen rijden en veel figuren.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:27

Goede instructeur zoeken en probeer inderdaad te longeren en daarbij de stemcommando's aan het paard te leren. Deze kan je dan vervolgens tijdens het rijden gebruiken in combinatie met de hulp. Later ga je het gebruik van het stemcommando afbouwen.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 06:14

Oke Bedankt!

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 06:14

Ik ga er mee aan de gang dus hier mag een slotje op!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 06:29

evt. rekening houden met de leeftijd... misschien heeft ie geen goed evenwicht? dan is sneller makkelijker Knipoog

in draf balkjes draven helpt misschien ook anders. dan moet ie opletten wat ie met zijn benen moet en gaat ie wss vanzelf langzamer...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:52

Je verteld dat hij hengst is.. Tis maar een idee, maar heeft hij niet het idee dat hij zo mooi de baas is als t ware.. waarom is hij eigenlijk nog hengst? Misschien helpt castreren ook wel, om hem iets rustiger te krijgen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:39

Ik zou me eerlijk gezegd eerst gaan bekommeren om het kunnen beheersen van het tempo. "Mooi" lopen komt (veel) later.

Waarom wil je in hemelsnaam binnenkort op wedstrijd met een paard dat nog voor geen meter gehoorzaam is en loopt???

Linda29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:52

Veel overgangen rijden en veel figuren rijden.. zodat hij zich op jou gaat concentreren en niet op het "hard" lopen..
en een instructeur lijkt me ook wel een goeie...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:06

Zolang ie zo is ben jij staatsgevaarlijk met je hengst op het concoursterrein, ik startte vorig jaar een Friese hengst die thuis echt wel aan de hulpen was en heel braaf, maar waar ik op concours echt m'n handen vol aan had. Zou je niet graag tegenkomen!

Zo te horen is het paard gewoon totaal niet aan de hulpen. Als jij geen idee weet waar je beginnen moet, is het echt ontzettend belangrijk om hier goede begeleiding bij te zoeken. Zonder kom je er niet. Wij kunnen vanaf een pc-scherm niet zien hoe jij rijd. Ik kan wel zeggen, je moet streng met je been zijn en vriendelijk in je hand, maar dat kun jij op 1000 verschillende manieren interpreteren (en dus fout doen) dat het geen nut heeft. Les nemen dus! En zolang je hem in de training niet helemaal onder controle hebt helemaal niet aan wedstrijden denken.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:32

Zou idd ook goede begeleiding gaan zoeken, het dier is ook nog maar 5 en snapt zo te lezen echt niet wat er van hem gevraagt word, ga grondwerk doen , zet hem aan de dubbelen lijnen , met handwerk kun ej ook heel goed aan het tempo werken, pas als het op de grond goed gaat kun ej verder werken vanaf de rug lijkt me, zeker voor een paardje wat het echt niet snapt is het wel fijn dat er eerst even iets uitgelegd word.