Mijn paard steigert als een ander paard weggaat..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SoYou

Mijn paard steigert als een ander paard weggaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:01

Hallo,

Ik heb een probleem..

Nu het buitenseizoen weer aankomt gingen we even op het gras rijden. Toen was de ander was klaar en wou weer richting stal maar toen wou mijn paard helemaal niks meer en toen gaf ik hem een por en toen ging die steigeren. Na dat gevecht wat nog even duurde kreeg ik hem vooruit en toen was die in 1 keer heel braaf. Maar toen wou ik gister weer even rijden en toen deed ik de draden van de bak dicht en stapte ik op maar hij wou niet bij de andere paarden weg!

Dat andere paard kon die niet eens dus het kan z'n vriendje niet zijn.. Nu weet ik wel dat het kudde dieren zijn alleen hoe los ik dit probleem op?

Groetjes SoYou

SoYou

Re: Mijn paard steigert als een ander paard weggaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 15:50

Iemand? Want ik ga vanavond weer rijden Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:39

Ik zou eerst voordat je opstap even wat grondwerk doen , om even het vertrouwen en respect te krijgen.
Zeker geen gevecht aangaan, daar win je geen vertrouwen mee, als je merkt dat je paard spanning opbouwt doe wat oefeningen om hem ontspannen te krijgen ga zelf heel diep en rustig ademen en ontspan, denk als je dat doet dat het een stuk beter gaat.

SoYou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 16:42

midgie schreef:
Ik zou eerst voordat je opstap even wat grondwerk doen , om even het vertrouwen en respect te krijgen.
Zeker geen gevecht aangaan, daar win je geen vertrouwen mee, als je merkt dat je paard spanning opbouwt doe wat oefeningen om hem ontspannen te krijgen ga zelf heel diep en rustig ademen en ontspan, denk als je dat doet dat het een stuk beter gaat.

Oke bedankt!

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:22

Mijn jong paardje is ook heel fel gehecht aan andere paarden die hij niet eens kent. Alleen steigert hij niet maar bokken en gek worden. Lachen Je moet hem proberen bezig te houden, hij mag zich niet laten afleiden. Gewoon proberen je paard bezig te houden, het is moeilijk Lachen
Nog veel geluk!

SoYou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 06:36

Amelii schreef:
Mijn jong paardje is ook heel fel gehecht aan andere paarden die hij niet eens kent. Alleen steigert hij niet maar bokken en gek worden. Lachen Je moet hem proberen bezig te houden, hij mag zich niet laten afleiden. Gewoon proberen je paard bezig te houden, het is moeilijk Lachen
Nog veel geluk!

Thnx!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 07:54

En hoe is het rijden gegaan gisteren avond??

SoYou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:48

midgie schreef:
En hoe is het rijden gegaan gisteren avond??

Hij probeerde het wel maar, zo gauw dat ik iets aan hem vernam ging ik een volte rijden en weer na laten geven. We hebben het net zo vaak gedaan tot dat die normaal deed Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:59

Nou fijn toch dat je het zo op kan lossen, als je merkt dat het minder gaat , ga je terug naar de volte, dat snapt hij waarschijnlijk en word er rustig van.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:00

Zelf heb ik ook een paard gehad wat steigerde. Het belangrijkste is het paard bezig houden en niet vergeten been te geven en handen navoren zodat je het paard niet blokkeerd in de voorhand. Heel veel succes.

SoYou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 08:27

Bedankt iedereen! Knipoog