Hee!
Ik rijd op een manege, voor nu zo´n 6 jaar. Ik heb eigenlijk een vaste pony, waar ik goed mee overweg kan, en ook helemaal dol op ben. (Ongeveer L niveau) Nu is die al een paar weekjes kreupel en niet zo lekker, dus rijd ik op andere paarden/pony's. Nu is er een nieuw paard tijdelijk in de les gekomen, omdat een ander paard drachtig is, en zo ongeveer op klappen staat. Eigenlijk rijdt een ander meisje erop, maar vandaag was zij er niet. Het paard had vorige week voor het eerst meegelopen, en daar bleek dat het echt een heel druk paard was, die het tempo er goed in had zitten, maar verder super liep, en volgens het meisje, hele fijne gangen had. Volgens mijn instructeur was het een echte 'doodloper'. Nu was ze er vandaag niet, en had ik toestemming gekregen om erop te gaan (aangezien mijn vaste pony nog kreupel was). Ik vol goede moed en veel zin erop geklommen. Het paard bleek onwijs hyper te zijn en op ieder geluidje of kleine beweging in de bak reageerde ze. Toen we aan het draven waren na een tijdje, flipte ze en schoot ze er ineens vandoor en begon ze flink te bokken. Ik viel eraf. Gelukkig had ik verder niks en het paard had niet in het nog hard rondjes rennen ook niks bezeerd. Wel was ze helemaal druk en hartstikke aan het dribbelen. Mijn instructeur vond het toch ook wel te gek en ging haar longeren. Daarna was ze wel wat rustiger, en ben ik er weer terug op geklommen. Ik heb verder rustig aan gedaan, en gewoon gestapt en gedraafd.
Nu ben ik heel onzeker geworden, het meisje van vorige week heeft naar mijn weten niet echt meer ervaring of een betere zit maar bij haar was het paard een stuk rustiger. Licht dit nou aan mij dat het paard zo flipte? Of heb ik gewoon een slechte dag getroffen? Mijn instructeur zei verder ook niet dat er iets aan mij lag..
Ik ben al snel onzeker over zulke dingen, en nu vraag ik mezelf gewoon af of ik wel gewoon fatsoenlijk kan rijden..
Hebben jullie misschien tips of een reden voor mijn gevoel?
Of misschien commentaar..
Zou fijn zijn.