vanuit goede galop overspringen naar verkeerde galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus88

vanuit goede galop overspringen naar verkeerde galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:38

Ik rijd een fries van 12 jaar nu 1,5 jaar.
het galloperen gaat steeds beter en springt nu eindelijk in de goede galop aan.
nou is mijn probleem dat ze soms nog wel is zo opzij wil springen en dan overspringt in de verkeerde galop, dit in een seconde tijd ofzo. het moeilijke is dat je niet aan haar merkt dat ze opzij gaat springen. Als ze dus overspringt neem ik der gelijk terug in draf en probeer ik het opnieuw. Hebben jullie misschien tips hoe ik kan zorgen dat ze in de goede galop blijft?
bedankt alvast.

Alicia2u

Re: vanuit goede galop overspringen naar verkeerde galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:52

Probeer bij dit jonge paard goed de binnenteugel vrij te houden, zodat ze alle ruimte heeft om het binnenvoorbeen naar voren te plaatsen. Ga lekker mee met de beweging. In sommige gevallen helpt het als de ruiter de heupen iets naar buitengedraaid houdt. Probeer dit later wel af te bouwen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 18:54

dit is of een balans probleem of een rugprobleem ........ voor beiden is een andere benadering Lachen

Wat zegt je instructeur hiervan?

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 19:07

Alicia2u schreef:
Probeer bij dit jonge paard goed de binnenteugel vrij te houden, zodat ze alle ruimte heeft om het binnenvoorbeen naar voren te plaatsen. Ga lekker mee met de beweging. In sommige gevallen helpt het als de ruiter de heupen iets naar buitengedraaid houdt. Probeer dit later wel af te bouwen.

bedoel je met de binnenteugel vrij houden dat ik de binnenteugel wat losser laat? als ik dat doe springt ze namelijk helemaal opzij waardoor ze overspringt.

KiWiKo schreef:
dit is of een balans probleem of een rugprobleem ........ voor beiden is een andere benadering Lachen

Wat zegt je instructeur hiervan?

ik heb op dit moment geen les/instructeur. ik ben nog opzoek.

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:05

een paardje dat ik eerst reed deed dit ook, die bleek veel last te hebben van haar rug.. Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar misschien toch even kijken? Hoe is ze verder met rijden? Rustig en ontspannen? of stijf en onrustig?
Als het niks te maken heeft met haar rug is het waarschijnlijk indd een balansprobleem, wat ik dan alleen raar vind is dat ze dat nog heeft als ze 12 is.. en je rijdt haar al 1,5 jaar... heeft ze wel genoeg spiertjes enzo?

gr

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 12:54

ze is verder met rijden super rustig en goed ontspannen. spieren opbouwen ben ik nog mee bezig, dat ik begon met haar te rijden reed ze een volte nog vierkant, maar gaat nu al super goed en spieren beginnen te komen.
Afbeelding

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:46

dan zou ik gewoon even rustig afwachten, misschien even niet galopperen? of kleine stukjes?