Buitenrit maken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Buitenrit maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:04

Hoii Lachen.

Ik heb erge problemen met buitenritten maken.
Ze is erg schhrikkerig.
Meestal als ik eenmaal bij de manege weg rij gaat het even goed..Maar op gegeven moment wil madam niet meer verder en besluit om te draaien,Nou ja wat deo je dan,,Ja weer terug draaien..Maar dan begint ze de lucht in te gaan en probeertze zo snel mogenlijk terug te komen.
Nu wil ik zondag SAMEN met iemand een buitenritje proberen,En ik hoop dat dit beter gaat.
Hebben jullie hier misschien ook ervaring mee enzo?
En wat doen jullie op zulke momenten Lachen?

asfact

Re: Buitenrit maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:06

inderdaad samen gaan , dat werkt meestal het beste maar zeker niet der zin geven met omdraaien, desnoods stap je af en leid je haar aan de hand verder ,

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:08

Of je neemt haar gewoon eens mee aan de hand. Kijk eens hoe ze zich dan gedraagt met een ander paard erbij.

marleen_usar

Mijn paard plakte altijd heel erg en wilde ook terug, maar gelukkig ging hij dan niet snel terug.Met een ander paard er bij ging het altijd heel goed, en nu ga ik alleen met hem maar er loopt of fietst altijd iemand naast.Dat gaat erg goed,binnekort ga ik het alleen proberen.Ik liet wel altijd duidelijk merken dat we echt niet zo maar terug gingen.

Novalues

meenemen, niet toegeven, want dan denk ze dat ze dat iedere keer kan maken. en idd samen gaan rijden met iemand..

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:09

NIET omdraaien als zij dat wilt, dan kan je inderdaad beter afstappen en haar aan de hand meenemen. Als je haar namelijk haar zin geeft, merkt ze dat het werkt als ze gaat staken en dat zal ze dat steeds vaker gaan doen als ze geen zin heeft. Met iemand samen gaan is een heel goed idee!
veel succes ermee

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:11

Okée Lachen!
Bedankt voor jullie tips Knipoog.
Ja ik denk inderdaad dat met iemand samen wel beter zou gaan..Omdat het ook goede maatjes zijn.
En als het inderdaad niet goed gaat bijv. dat ze met oversteken niet stil blijft staan,Stap ik gewoon af Ja.

leoniee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:12

ik herken dit echt zo goed!
het beste bij mijn verzorgpaard werkt om een stukje aan de hand te gaan stappen. en dr dan weer op te gaan, en dan gewoon weer door te gaan met rijden. dat wilde hij dus eerst ook niet, maar dan moet je gewoon ff wat strenger zijn.
bij mij werkte het daarna prima !:)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:34

Oke,
Ja streng word ik meestal wel..Maar ze is echt ontzettend sterk op die momenten!
Maar goed ik heb het eigenlijk ook altijd alleen geprobeert..ja wel met me moeder erbij maar toch.
Met een ander paard erbij is het toch wat anders denk ik.
Hoop ik Tong uitsteken.

sate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:12

Mijn oude merrie had dat probleem ook. Van alles geprobeert om alleen weg te kunnen, maar ze werd op een gegeven moment zelfs zo gevaarlijk dat ik zo iets had van ik heb geen zin om in het ziekenhuis te belanden. Met een ander paard er bij niks aan de hand en alleen veranderde het in de duivel himself. Dus toen ben ik maar overgestapt om in het vervolg met zijn tweeen te rijden

nienke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:29

gewoon met iemand anders gaan dan vertrouwt hij de ander en is hij misschien minder schrikkerig

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:17

Meisje waar ik nu mee het bos in gaat, dat paard deed het ook altijd. Hij vertrouwde het maar niks in het bos en vond alles eng en kwam ook altijd de lucht in. Ben toen een aantal keren met haar mee geweest en het paard heeft gewoon steun (af en toe) bij het paard wat ik mee heb en dat scheelt echt. Paard is zo braaf nu, terwijl hij het alleen (nog) best eng vind.

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:26

Ja, het is wel goed dat je samen met een ander paard gaat, want vaak volgen paarden elkaar, want het blijven kuddedieren. Misschien vind je paard het wel eng om weg te gaan bij al de andere paarden op de manege.