Galopswisseling terwijl ik het niet vraag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Galopswisseling terwijl ik het niet vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 09:48

Ik geef dus sins een week iemand les die wel al ervaring heeft met paarden en goed kan rijden. Nu gingen we gister de galop proberen omdat m'n paard dat nogal moeilijk vind. Als ze in de galop zit gaat het wel redelijk. Maar toen m'n paard in de galop zat zag ik haar elke keer in een galopswisseling schieten. Ze deed dat vooral ook in de hoeken. Weet iemand wat dit betekent? Vind ze het moeilijk om haar belans ofzo te vinden? Ik heb er eigenlijk nooit echt op gelet.. Maar wat kan ik er aan doen? Het zag er trouwens wel leuk uit Clown Maarja zo ver zijn we ook weer niet.

Iemand tips, ideen of wat diegene fout deed?

_10_

Re: Galopswisseling terwijl ik het niet vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:13

Sorry hoor, maar het is jou zelf dus nooit opgevallen dat je paard dit doet (ook bij jou kendelijk!) en nu wil je wel een ander gaan lesgeven Verward
Denk dat je eerst zelf weleens les mag gaan nemen! Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:15

Ben het met _10_ eens.

Beetje een vreemd verhaal.

Zoals ik het begrijp springt het paard in de hoeken over (en dan denk ik vooral dat ie achter overspringt) Dan komt dit meestal door de ruiter die teveel aan de binnenteugel zit te sjorren.

Neem zelf goed les. En als je zelf niet goed les kan geven, doe dit dan liever ook niet ... Er rijden al zoveel slechte ruiters rond Knipoog

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:24

Dan is de ruiter niet goed in balans die erop zit. Zo erg, dat het paard zijn eigen balans niet meer kan vinden, waarschijnlijk, doet ie dan alleen de galop wissel van voor en niet van achter, waardoor hij dan overkruist loopt. Dit ligt aan de ruiter en niet aan het paard

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:27

Piewie, denk eerder wat Crossmonster zegt: het paard zal waarschijnlijk juist van áchter overspringen en níet van voor Knipoog
En verder lijkt het me logisch dat het niet aan het paard ligt Clown

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:40

Ik heb zelf me eigen insctructeur Knipoog Hij doet het niet bij mij. Ik let er wel op als ik rijd. Maar ik bedoelde eigenlijk dat dit de 2de keer is dat die jongen erop rijd en de 1ste keer heb ik er niet op gelet. Hij doet het dus bij die jongen niet bij mij.. Duidelijk Clown ?

Oke, dan is die jongen duidelijk niet goed in balans. Dan is het nog te vroeg om met de galop te beginnen. En hij springt van voor over Knipoog

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:48

piewie schreef:
Dan is de ruiter niet goed in balans die erop zit. Zo erg, dat het paard zijn eigen balans niet meer kan vinden, waarschijnlijk, doet ie dan alleen de galop wissel van voor en niet van achter, waardoor hij dan overkruist loopt. Dit ligt aan de ruiter en niet aan het paard

Bedankt voor je reactie Ja Daar heb ik wat aan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:51

Sorrie............ en ik bedoel het niet naar, maar hoe kan je in hemelsnaam lesgeven als je geen antwoord weet op dit probleem...
het is puur een balansprobleem......

en nu je dat weet, weet je ook hoe het op te lossen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:53

Les geven zou ik ook maar niet doen, beetje meer ervaring lijkt me beter.

Van de week was er een vraag over hoe recht achterwaarts te gaan... ook daar geen antwoord zelf op.
En waarschijnlijk een niet recht gericht paard, waardoor deze galop problemen ook sneller komen.

Laat deze jongen aub niet meer op jou paard lessen maar gewoon naar de manege gaan.
En neem zelf goede les Lachen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 12:10

Nogmaals Ik heb op dit moment les van een goede instructeur. Maar bedankt voor de reactie's waar ik wat aan heb Lachen Nu ga ik maar eens een duidelijke uitleg aan mijn instructeur vragen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:12

mijn bescheiden mening is dat als je op zo een basisprobleem geen antwoord weet, dat je dan geen les moet gaan geven............ sorrie

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 12:19

KiWiKo schreef:
mijn bescheiden mening is dat als je op zo een basisprobleem geen antwoord weet, dat je dan geen les moet gaan geven............ sorrie

Ben ik ook met je eens... Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor Haha! Ieder zijn mening. Naja mischien is les geven ook een groot woord. Maar ik bedoelde meer iets van wat ik al wist over te brengen naar hem. Ik heb zelf 2x in de week een uur priveles en wat ik daarin leer, leer ik ook weer aan m'n verzorgster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:20

Kun je die verzorgster dan niet beter laten lessen bij de persoon waar jij ook lest? Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:22

en zo werkt het Knipoog alles wat je leert gaandeweg breng je over.........

heb het er met je eigen instructeur over, die ziet het plaatje en die kan je helpen dit probleem te tackelen Lachen

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 12:29

runningkawa schreef:
Kun je die verzorgster dan niet beter laten lessen bij de persoon waar jij ook lest? Lachen

Gaat hij vanaf volgende week ook doen Ja Maar ik wou eerst de kleine dingentjes leren en hem een beetje kennis te laten maken met m'n paard.

KiWiKo schreef:
en zo werkt het Knipoog alles wat je leert gaandeweg breng je over.........

heb het er met je eigen instructeur over, die ziet het plaatje en die kan je helpen dit probleem te tackelen Lachen

Bedankt voor je reactie Lachen Ga ik ook zeker doen!